Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Bussiukse vahele jäänud naine pääses ehmatusega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Buss Tallinnas.
Buss Tallinnas. Foto: Liis Treimann

Tallinnas pooleldi linnaliini bussi ukse vahele jäänud naist vapustas bussijuhi käitumine, mil ta tagumisest uksest väljuvat peret ei märganud ning oli valmis minema sõitma.

«28. juulil peale lõunat sõites lastega bussiga kodu poole, juhtus bussis nr 33 suunaga Kopli poole selline lugu: istusime lastega kõige tagumises reas, kus olid ainukesed vabad kohad. Oma peatusesse jõudes tulin püsti ja hakkasime bussist väljuma. Meie ees oli veel neli inimest, kes samuti väljusid. Läksin lastest eespool ja hoidsin nooremal lapsel (3) käest kinni, et ta trepist ilusti alla saaks. Enne mind jõudis bussijuht ust sulgema hakata, aga üks naisterahvas veel väljus ja juht tegi ukse tagasi lahti,» rääkis toimetuse poole pöördunud Mirjam.

Kui ta oli bussist juba pooleldi väljas, pani bussijuht väidetavalt ukse niimoodi kinni, et naise käsivars jäi ukse vahele, sest laps hoidis käest kinni ja buss hakkas liikuma. Bussijuht reageeris alles bussis oleva lapse ning väljas seisva abikaasa karjumisele, jättis bussi seisma ning avas uuesti uksed.

«Hakates õues bussijuhi poole kõndima, oli näha, et juht jutustas kellegagi - siit ka ilmselt põhjus, miks ta midagi ei näinud,» väitis Mirjam, kellele jäi juhtunut meenutama sinikas käevarrel. Naine esitas omakorda kaebuse ka Tallinna Linnatranspordi AS-le.

Tallinna Linnatranspordi AS avalike suhete spetsialist Urmas Tooming kinnitas, et juhtumi asjaolude selgitamisel ilmnes juhi liigne kiirustamine bussi uste sulgemisel. Ta oleks pidanud lõplikult veenduma, et kõik sõitjad on bussist väljunud või sisenenud ning alles siis uksed sulgema.

«Tagasivaatepeeglitest vaadates võib liigendbussis tekkida moment, et juhil ei ole täpselt näha, mis tagumise ukse juures toimub, kuna seal on trepiastmed. Bussi tagaosas on ka kaamera, mis näitab juhikabiinis oleval monitoril vaheldumisi pilti 3. ja 4.uksest, pildid vahelduvad 4-5 sekundi tagant. Võis olla, et juhi monitoril oli parajasti pilt 3.uksest ning kuna sealt keegi enam ei väljunud, sulgeski juht uksed, veendumata, mis 4.ukse juures toimub,» kirjeldas Tooming.

Pärast juhi selgituste ärakuulamist määrati talle karistuseks lisatasust ilmajäämine. Analoogseid juhtumeid on Toomingu sõnul ka varem ette tulnud, aga mitte palju.

Tallinna Linnatranspordi AS paneb sõitjatele südamele, et vanemad inimesed ning väikeste lastega pered siseneksid bussi ja väljuksid esimesest või teisest uksest, seda eelkõige nende endi turvalisuse pärast.

Tagasi üles