![E-poe kaup postipakis.](http://f8.pmo.ee/uGYpw4csaYyzs1YtA2d2EPmCt34=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2015/01/16/3682867t1hf123.jpg)
Kogenud pakisaatjal Tarmol ei vedanud, kuna lühikese ajaga kadusid pildilt kaks tema poolt välismaale saadetud pakki, tuues mehele kaasa suure rahalise kahju.
Kogenud pakisaatjal Tarmol ei vedanud, kuna lühikese ajaga kadusid pildilt kaks tema poolt välismaale saadetud pakki, tuues mehele kaasa suure rahalise kahju.
«Olen saatnud välismaale pakke Omnivaga juba aastaid, nüüd on kolme kuu jooksul kaks suurt pakki kaduma läinud Omniva Pallasti sorteerimiskeskusest. Üks pakk oli väga väärtuslik, selle kadumine tõi mulle tuhandete eurode suuruse kahju,» kirjeldas toimetuse poole pöördunud Tarmo.
Esimene kadunud saadetis läks Saksamaale, kuhu ei saa mehe sõnul postipakki saata kindlustuse ega kulleriga, vaid ainult standardpakina. Kuna ta on 15 aastat kasutanud oma tööde saatmiseks Eesti Posti postipakki ja midagi pole seni kadunud, kasutas ta ka seekord standardpaki teenust.
«Nüüd on teine pakk, mille saatsin Rootsi, samamoodi jälgimissüsteemist kadunud juba Omniva sorteerimiskeskuses,» lisas Tarmo.
Saadetiste vöötkoodide järgi tuvastas toimetus ning kinnitas ka Omniva esindaja, et nende ajaloo järgi on mõlemad pakid Eestist väljunud.
«Kõige tõenäolisemalt on pakid viibimas või kadunuks jäänud transpordil sihtriiki või sihtriigi postis,» oletas Omniva kommunikatsioonispetsialist Mattias Kaiv.
Mida teha, kui postipakk kaob teekonnal?
Kaiv kirjeldas, et sel juhul saab klient esitada klienditeeninduskeskusele (info@omniva.ee) järeleotsimise avalduse, mis edastatakse sihtriigi postifirmale. Seejärel peab sihtriigi post esitama tõestuse paki asukoha kohta. Kui seda teha ei suudeta, siis hüvitatakse paki väärtus vastavalt tüüptingimustele.
Kaiv kinnitas, et Tarmo pöördus mõlema saadetise osas täna uuesti klienditeeninduskeskuse poole ning Saksamaa saadetise osas sai juba vastuse, et see hüvitatakse vastavalt tüüptingimustele. Teise paki osas oodatakse veel Rootsi Postilt vastust.
Hinnaline pakk tasub kindlustada
Kindlustamisega tagab Omniva, et saadetise kaotsimineku või kahjustamise korral hüvitatakse kulud sajaprotsendiliselt kliendi poolt avaldatud väärtuse ulatuses. Kindlustusmaks on riigisiseste saadetiste puhul alati üks protsent ja rahvusvahelise puhul 10 protsenti saatja avaldatud saadetise väärtusest.
Lisainfot hüvitamise kohta võib leida ka Omniva kodulehelt.