Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Lugeja küsib: kas palavus bussides on inimlik?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maria Joost
Copy
Kuumadel suvepäevadel võib konditsioneerita bussisõit väga palavaks osutuda.
Kuumadel suvepäevadel võib konditsioneerita bussisõit väga palavaks osutuda. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

«Bussides on suveperioodil liiga palav. See on nagu mingi saun-sundsaun. Kas palavus bussides on inimlik?» küsis lugeja.

Vastab Tallinna Linnatranspordi AS avalike suhete spetsialist Urmas Tooming:

«Kui õues on 30 kraadi sooja, siis paratamatult on ka bussi salongis palav. Vanemates bussides on katuseluugid, mida sõitjad saavad ise avada ja sulgeda. Peale selle on enamikus bussides ka küljeaknad, mida saab avada ja sulgeda. Uuemates bussides on elektriliselt avatavad ja suletavad katuseluugid, mida saab avada ja sulgeda ainult bussijuht. Juhtidele on ka öeldud, et lõpp-peatustes, kui vähegi võimalik, hoiaksid nad uksi lahti ja õhutaksid bussi salongi.

Tallinnas paiknevad bussipeatused keskmiselt iga 600 meetri tagant ning igas peatuses uksi avades toimub bussis samuti teatud õhu liikumine. Meile on tulnud ka kirju, kus inimesed kaebavad, et bussides on küljeaknad mõlemal pool lahti ning niimoodi tekib tuuletõmbus, mida kõik inimesed hästi ei talu. Sõitjaid on erinevaid.

Konditsioneeride kohta niipalju, et TLT-l on praegu kokku umbes 450 bussi ning nendest 57s on konditsioneerid. Järgmisel aastal saab TLT juurde veel 50 uhiuut bussi, mis kõik on varustatud konditsioneeridega. TLT on saanud juba teatud kogemusi konditsioneeride kasutamise kohta. Näiteks on meile laekunud sõitjatelt kirju, kes ei kiida heaks konditsioneeride kasutamist, sest tõesti võib bussi salongis olla liiga külm. TLT eesmärk on igal juhul pakkuda inimestele parimat veoteenust ning võimalikult palju arvestada sõitjate soovide ja vajadustega.»

Tagasi üles