45 aastat reisijaid teenindanud parvlaev Regula on ajahambale jalgu jäänud. Autoteki laest koorub värvi ning restorani ala vaipkate on kohati auklikuks kulunud.
Värsked fotod ja olustik: ajahambast puretud Regula (3)
Põrandal on muljumisjäljed ning siin-seal võib märgata värviparandusi. Aknapaled korbatanud ja kardinad tuhmunud. «Kui lagi üle värvida ja põrandakate ära vahetada, siis võiks ehk asjagi saada,» kommenteerib Regula olukorda sageli Heltermaa-Rohuküla liinil sõitev Margus.
Laevanduses aastaid töötanud Margus võrdles Regula müüki kasutatud auto müügiga. «Kasutatud autot ei ole võimalik aastaid hiljem kasumiga maha müüa või kuidas?» tekkis tal küsimus. Tallinna Sadam ostab Saaremaa Laevakompaniilt parvlaeva Regula ning hind jääb vahemikku 4-6,5 miljonit eurot. 1997. aastal, kui Saaremaa Laevakompanii Regula Scandlines’ilt ostis, maksis see tänases vääringus ligi kaks miljonit eurot.
Endine majandusminister Juhan Parts avaldas meedias seisukoha, et Regula ostmine on piinlik ning mõttetu vanaraua soetamine. «Tule sõida ise, Parts! See pole mingi vanaraud,» vihastas Partsi väljaütlemise peale Hiiumaal ligi 45 aastat elanud ning mandri ja saare vahel pidevalt reisiv Ellen. Ellen peab asenduslaeva olemasolu väga tähtsaks. «Mina olen nende aastate jooksul, mis mandri ja Hiiumaa vahelt seigelnud, pidanud ootama tunde, vahel lausa öid, et koju saada, sest jälle on mingi alus katki olnud või nendest hoopiski puudus,» meenutas ta.
Vähemalt kaks korda nädalas Heltermaa-Rohuküla liinil sõitev Anne-Ly on rahul sellega, et Regula liinile jäi, sest nii sai kaua segadust tekitanud olukord lahenduse. «Ega keegi meist ei teadnud, kas Türgist ja Poolast tellitud parvlaevad saavad õigeks ajaks valmis või mitte,» nentis Anne-Ly. «Eks me juba mõtlesime, kui palju ja mida 1. oktoobriks varuma peab, et ära elada,» lisas Ellen naerdes.