Päevatoimetaja:
Sander Silm

Nutitelefonide iPhone'i müügikasvu aeg on läbi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnis Oja
Copy
iPhone'i kasutaja Apple'i poe ees.
iPhone'i kasutaja Apple'i poe ees. Foto: SCANPIX

Tehnoloogiahiid Apple teatas eile hilisõhtul, et nutitelefonide müük kukkus eelmises kvartalis 15 protsenti ja kasum koguni 27 protsenti, kuid sellele vaatamata ületas müük analüütikute ootusi.

Apple müüs eelmises kvartalis 40,4 miljon iPhone’i, mis on 15 protsenti vähem kui eelmisel aastal samal ajal, kui analüütikud ootasid müüginumbriks 40,02 miljonit. IPhone’ide müük langes juba teist kvartalit järjest ning seda pole juhtunud turuletulekust, mis toimus 2007. aasta juuni lõpus, saadik.

Apple teenis kolmandas kvartalis 7,8 miljardit dollarit kasumit võrrelduna 10,68 miljardi dollariga eelmisel aastal ja käive kahanes 14,6 protsenti 42,36 miljardi dollarini.

Tulemuste langusele vaatamata hüppas Apple’i aktsia pärast ametliku kauplemisaja lõppu järelturul seitse protsenti tänu sellele, et ettevõte ootab alanud kvartaliks paremat müüki, kui analüütikud ootavad.

Apple’i tegevjuht Tim Cook ütles ajalehele The Wall Street Journal, et nõudlus iPhone’ide järele oli parem, kui müüginumbrid näitasid, sest jaemüügikanalites kahanes laoseis enam kui nelja miljoni telefoni võrra. Ta lisas veel, et pärast 10 kvartalit näitab ka tahvelarvutite iPadi müük tugevat kasvu.

Nüüd, kus Apple’i käive on pärast 13 aastat kestnud tõusu kukkunud, on ettevõte kriitilisel teelahkmel. Apple on suurima turuväärtusega ettevõte maailmas ning ka selle kasumlikkus on suurem kui teistel ettevõtetel, aga põhitoodete, iPhone'i, iPadi ja Mac-arvutite, müük langeb ning paljud kardavad, et Apple on palju oma innovatiivusest kaotanud.

Tagasi üles