Ehitusfirma Nordecon AS ei ole huvitatud peagi erastamisele mineva teehooldusfirma AS-i Eesti Teed ostmisest, kuna peab seda äriliselt ebamõistlikuks tehinguks.
Nordecon ei ole huvitatud AS-i Eesti Teed ostmisest
«Küsimusele, kas meil võiks olla soov esitada pakkumine Eesti Teed AS-i erastamiseks olukorras, kui Eesti Teed on võitnud vabalt turult 2018. aasta kevadel riigihanked alla hinna, mida samadel hangetel oli pakkunud Nordecon ja lisaks veel maksta riigile enampakkumise kriteeriumist lähtudes Eesti Teed AS-i kui ettevõtte eest, siis vastus on suure tõenäosusega eitav,» ütles Nordeconi juhatuse liige Erkki Suurorg BNS-ile.
Lisaks märgib Suurorg, et riigi plaan lubada enne Eesti Teede erastamist ettevõte vaba turu hangetele konkureerima ja neid võitma, on igas mõttes ebaloogiline ja vastuoluline käitumine. «Ühest küljest pannakse Eesti Teedele eesmärgiks võita vabalt turult riigihanke madalaima hinna kriteeriumist lähtuvalt maksimaalsel arvul teehoolde hankeid ja samas üritatakse Eesti Teede erastamisest saada enampakkumise teel maksimaalselt kõrget hinda.»
Ta tõi välja, et selle stsenaariumi kohaselt Eesti Teed võib ja riiklikult ettekirjutatuna ka justkui peab olema nendel hangetel edukas, et riigil oleks üldse midagi müüa lisaks ettevõtte omandis olevatele mehhanismidele ja kinnisvarale.
«Samas kõigil vabal turul toimetavatel isikutel tekib siinkohal õigustatult küsimus, et milliselt tõlgendada riigi omandis oleva ettevõtte poolt pakutavat hinda ehk kus jookseb piir mõistliku pakkumuse ja ilmselge alapakkumuse vahel? Riigi kohustus on tagada aus konkurents järgmistel teehoolde hangetel kui ka Eesti Teede erastamisel,» ütles Suurorg.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) teatas esmaspäeval, et kavatseb enne erastamist AS-iga Eesti Teed minna vabale turule kõikides ettevõtte tegutsemispiirkondades aastal 2018, ettevõte osaleb samal ajal ka teiste piirkondade hangetel eesmärgiga neid võimalikult palju võita.
«Tuginedes varasemale erastamise kogemustele ja turuolukorrale on jõutud järeldusele, et kõige ratsionaalsem ja riigile kasumlikum AS Eesti Teed erastamise viis on riigi äriühingu võõrandamine koos kehtivate pikaajaliste hooldelepingutega,» seisab MKM-i kavas.
Suuremad teehooldusettevõtted Eestis on Eesti Teed, hinnanguliselt ligikaudu 40-protsendilise turuosaga, AS Teede REV-2, AS Nordecon ja Üle OÜ. Ministeeriumi hinnangul võiks Eesti Teede uueks omanikuks saada mõni suurematest teehooldusettevõtetest.