Riik plaanib Eesti Teed vabaturule viia alates 2018. aastast ning siis viies maakonnas tegutseva teehooldusettevõtte ka erastada. Konkurendi kinnitusel on ostja leidmine ettevõttele raske.
Konkurent: Eesti Teedele ostjat leida on raske
TREV-2 Grupi juhatuse esimees Rein Rätsep ütles, et ostja leidmine on raske just selle pärast, et konkurents on tihe. «Just sel põhjusel, et konkurents on tihe ja seetõttu ei ole alust arvata, et Eesti Teed vabal turul teistest kuidagi paremini peaks hakkama saama. Pigem nende marginaalid langevad,» arvas ta.
Omal aja loodigi Eesti Teed konkurentsi tihendamiseks, aga täna on konkurents Rätsepa sõnul terav. «Tänane tegelikkus näitab, et konkurents toimib korralikult ja turuosalisi on ka juurde tulnud,» sõnas ta, lisades, et konkurentsi leevendumist lähiaastail pole ka ette näha.
Rätsep märkis, et siis võib ka teehooldus soodsamaks minna. Teede hooldus on täna tema sõnul soodsam nendes piirkondades, kus Eesti Teid ei ole.
Eesti Teede käibest üle 80 protsendi andev Maanteeamet aga arvas teisiti. «Tavahoolduse hinnad ei erine Eesti keskmisest olulisel määral,» kinnitas maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus.
Maanteeametile tähendaks erastamine tähendaks uute plaaniväliste hangete suuremahulisi ettevalmistamistöid. «Pärast hangete väljakuulutamist loodame aktiivset osalemist, soodsaid hindu ja asjalikke lepingupartnereid,» ütles Mõttus.
«Turule tervikuna on Eesti Teede müük positiivne, kuna lõpuks saavad ka hooldeturul ettevõtted konkureerida vabalt ja ühistel alustel. Kõik muidugi sõltub müügiplaani detailidest – näiteks, mis saab vanadest hooldelepingutest Eesti Teede portfellis,» sõnas ta.