Big Mac on nii suure au sees, et tema nime kannab koguni üks elukalliduse indeks. Samas on kuulus hamburger tänaseks otsekui Disney’ Miki-Hiir: hetkeliselt äratuntav maskott, kuid mitte enam kasvumootor.
McDonald's: kasvu toidab hommikusöök
Selle asemel lõikab maailma suurim burgerikett nüüd kõige enam kasu päeva tähtsaimast söögikorrast – hommikueinest.
Sest tõesti: just tänu hommikuti «mäkis» kohvitamas käivatele klientidele oli võrreldavate restoranide mullune müük 5 protsendi kõrgem, tulu aktsia kohta kerkis aga 11 protsendi võrra.
Pange tähele, hommikusöögile keskendub McDonald’s ka edaspidi. Sest sealt tuleb ligikaudu veerand keti müügitulust.
Tõsiasi, et menüüsse isegi kaerapuder on lisandunud, võib ju näida kummardusena kriitikute poole. Kuid ilmselt on selleks liigutuseks veelgi tugevama tõuke andnud USA uuringufirma Technomici raport, millest selgub, et see puder lööb populaarsuselt isegi vorstikesi ja kotlette.
Lisaks hommikupudrule rõõmustab investoreid kindlasti ka see, et firma kasvab nii mis mühiseb ning avab tuleval aastal 1,3 miljardi dollari toel 1100 uut restorani.
Suuri võimalusi adub McDonald’s Venemaal.
Ühtlasi on McDonald’s esimene mitte-Hiina firma, mis endasse ka jüaanides investeerida võimaldab. Ja on pühendunud veelgi hoogustama niigi tugevat kasvu Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas.
Ülalmainitu valguses näib lendavat ajaloo prügikasti McDonald’si endise tegevjuhi Jim Cantalupo tõotus «teha vähem asju, aga teha neid paremini».
Aga see pole üldse paha.
Suhteliselt languskindla ettevõttena on McDonald's kasvus juba 20 kvartalit järjest ning praegune boss Jim Skinner on tõestanud, et oskab tüürida läbi nii finantskriisist kui toiduhindade inflatsioonist.
Käimasoleva laienemise valguses on firma aktsia – majanduslanguse-eelsest tipptasemest veel umbes kolmandiku võrra maas – üsna alahinnatud.
Copyright The Financial Times Limited 2011.