«On kahju, kui arvestatav tegija turult lahkub,» ütles AS-i Sebe ja selle tütarfirma Eesti Buss OÜ juht Sven Suurraid BNS-ile. Ta märkis, et Superbus tuli Eesti turule jõuliselt, suure käraga ning ei saa eitada, et lõi turul ka hinnad alla.
«Nende kommunikatsioon oli agressiivne ja nende bränd oli tuntud,» rääkis Suurraid ja lisas, et tegu ei olnud lihtsalt suvalise tegijaga, vaid rahvusvahelise brändiga, mis oli Sebele ja odavbussifirmale Simple Express tõsine konkurent.
Sebe juht märkis, et Eestis ei ole bussiliinide käivitamine küll väga raske, aga nendest loobumine on raske. «Juhtugu, mis tahes, sa pead seda kaks aastat käitama. Tähendab, loobuda on muidugi võimalik, aga siis rakenduvad hoopis teistsugused sanktsioonid,» rääkis ta.
Suurraid lisas, et seetõttu on Eesti bussiturul keeruline ka uute liinide ja väljumisaegadega eksperimenteerida, mistõttu jääb Superbusist mõneks ajaks kahtlemata järele väikene auk graafikutes, mis küll aja jooksul täitub.
«Sisuliselt, võrdleme seda asja näiteks kohukestega. Kui konkurent-naaber teeb uue hea kohukese, saad sa ka kohe luua täpselt samasuguse kohukese, lihtsalt teine moos on sees. Bussiäris nii ei ole,» rääkis ta.
«Kuni kohuke teenib kasumit, siis on kohukest mõistlik ka toota, kui kohuke hakkab kahju tekkima, siis võetakse see kohe tootmisest maha,» märkis ta. Praeguse ühistranspordiseaduse tõttu on transpordis aga olukord väga erinev – olgu kasum või kahjum, loa kehtivusperiood tuleb täis sõita.