Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sebe: Superbusi lahkumine tähendab mõneks ajaks hõredamat graafikut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Simple Express müüb nagu Superbuski üheeuroseid pileteid.
Simple Express müüb nagu Superbuski üheeuroseid pileteid. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Odavbussiliini Simple Express omaniku Eesti Bussi sõnul on Superbusi lahkumine Eesti turult kurb sündmus ning mõneks ajaks jäävad ajagraafikusse ilmselt tühjad kohad, ent need peaksid mõne aja jooksul taas täituma ning liinivõrgustiku tihendamist kaalub kindlasti ka Simple Express.

«On kahju, kui arvestatav tegija turult lahkub,» ütles AS-i Sebe ja selle tütarfirma Eesti Buss OÜ juht Sven Suurraid BNS-ile. Ta märkis, et Superbus tuli Eesti turule jõuliselt, suure käraga ning ei saa eitada, et lõi turul ka hinnad alla.

«Nende kommunikatsioon oli agressiivne ja nende bränd oli tuntud,» rääkis Suurraid ja lisas, et tegu ei olnud lihtsalt suvalise tegijaga, vaid rahvusvahelise brändiga, mis oli Sebele ja odavbussifirmale Simple Express tõsine konkurent.

Sebe juht märkis, et Eestis ei ole bussiliinide käivitamine küll väga raske, aga nendest loobumine on raske. «Juhtugu, mis tahes, sa pead seda kaks aastat käitama. Tähendab, loobuda on muidugi võimalik, aga siis rakenduvad hoopis teistsugused sanktsioonid,» rääkis ta.

Suurraid lisas, et seetõttu on Eesti bussiturul keeruline ka uute liinide ja väljumisaegadega eksperimenteerida, mistõttu jääb Superbusist mõneks ajaks kahtlemata järele väikene auk graafikutes, mis küll aja jooksul täitub.

«Sisuliselt, võrdleme seda asja näiteks kohukestega. Kui konkurent-naaber teeb uue hea kohukese, saad sa ka kohe luua täpselt samasuguse kohukese, lihtsalt teine moos on sees. Bussiäris nii ei ole,» rääkis ta.

«Kuni kohuke teenib kasumit, siis on kohukest mõistlik ka toota, kui kohuke hakkab kahju tekkima, siis võetakse see kohe tootmisest maha,» märkis ta. Praeguse ühistranspordiseaduse tõttu on transpordis aga olukord väga erinev – olgu kasum või kahjum, loa kehtivusperiood tuleb täis sõita.

Seetõttu ei olegi Superbusi liinide asendamine tema sõnul kindlasti asi, mille saaks lahendada nädalaga, ka kuu võib olla liiga väike aeg. «Hea aspekt on samas see, et nendel liinidel, kus Superbus sõidab – näiteks Tartu, Pärnu – on liinivõrk tegelikult tugev ja tarbija nii palju ei kaota,» rääkis Suurraid.

Veidi pikema aja jooksul aga kindlasti auk tema sõnul täitub. «Loodus tühja kohta ei salli. Kas tuleb turule uus tegija või, kindlasti tasub analüüsimist, suurendab väljumiste arvu näiteks Simple Express,» rääkis Eesti Bussi juht.

Mida saab aga tema sõnul kindlalt öelda, on see, et Simple Express tuli turule piletihindadega alates ühest eurost ning seda hinnataset plaanib bussifirma ka tulevikus säilitada. Konkurendi lahkumine ei tähenda kindlasti piletihinna automaatset tõusu, rääkis ta.

Kommentaariks Superbusi põhjendusele turult lahkumiseks – et koostöö maanteeametiga oli tulemusteta ning ei laabunud –, ütles Suurraid, et tema ei saa enda positsioonist kindlasti maanteeametile vähest suhtlemist ette heita.

«Eks ma arvan, et seal ole terake tõtt. Aga ma arvan, et eks seal ole ka veidi lihtsalt ebaõnnestumist,» rääkis Suurraid.

Superbus teatas reedel, et lõpetab alates käesoleva aasta augustist tegevuse Eesti-sisestel liinidel, viidates vähesele koostööle maanteeametiga.

Superbus tagab, et kuni 31. juulini 2016 toimuvad kõik reisid plaanipäraselt ja vastavalt kehtivale sõiduplaanile. Kõikidele reisijatele kes on ostnud piletid augustis toimuvatele reisidele tagastatakse piletiraha täies ulatuses.

Superbus sisenes Eesti turule möödunud aastal tuues kaasa uue hinnastamismudeli. Ettevõtte reisidel oli võimalik osta pileteid alates 2 eurost.

Tagasi üles