Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Mida silmas pidada rattakiivri hooldamisel? (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jalgratta kiiver
Jalgratta kiiver Foto: Marko Saarm

Kiivri hooldamine on vajalik nii selle eluea pikendamiseks kui ka kaitsvate omaduste säilitamiseks. 

Tänapäeva kõva peakate suudab vastu seista uskumatutele jõududele. Kuna aga kandmiseks on vaja see teha võimalikult kergeks, siis on kiiver tegelikult õrnem kui esmapilgul paistab. Seepärast ongi oluline teada, kuidas oma kiivri eest õigesti hoolt kanda.

Hoiusta õigesti

Kiivreid ei tohiks hoida liiga soojas ruumis. See tähendab, et näiteks auto pagasiruum on kuumal suvepäeval väga kehv koht. Kõrge temperatuur hakkab mõjutama kiivri imamisvõimet. Pane kiiver seisma kuskile, kus on kuiv ja jahe.

Ole kemikaalidega ettevaatlik

Kiivri vaht- ja plastikosad on puhastusainetega lihtsasti kahjustatavad. Tugevad ained, nagu ammoniaak ja valgendaja, võivad kiivri omadusi tugevalt mõjutada. Isegi kaunistamise eesmärgil ülevärvimist pole soovitatav teha.

Vaheta kiiver pärast õnnetust välja

See on iga kiivriomaniku range kohustus. Kiivrid on loodud vaid ühe õnnetuse juhtumiseks, edasi seda enam kasutada ei tohi, sest peakatte kaitsevõime kahaneb pärast igat põrutust. Ka vanemate kui viieaastaste kiivrite puhul peaks kaaluma välja vahetamist, mõned firmad soovitavad seda teha isegi varem.

Ära kaunista seda

Mõtle enne mitu korda läbi, kas kiivri külge kaamera panek oleks ikka hea mõte. Paelad või teised kinnitusvõimalused võivad samuti saaduslikuks saada, eriti kui need pole täiuslikult kinnitatud. Aga suurem probleem seisneb kaameras endas, sest kiiver on disainitud nimelt selliseks nagu ta on, ilma suuremate konaruste ja lisadeta, et kukkumisel saada võimalikult vähe vigastusi.

Tagasi üles