Võlanõustamisteenuse pakkuja Merle Laurimäe sõnul peaksid inimesed oma probleemidest rääkima enne, kui on võib-olla juba liiga hilja.
Millal tuleks pöörduda võlanõustaja poole?
«Viimased uuringud on näidanud, et tegelikult võtavad inimesed tarbimislaenu kaalutletult ning kasutavad raha otstarbekalt,» ütles Laurimäe viidates eelmisel aastal avaldatud finantskirjaoskuse uuringule. Selle kohaselt võrdlesid rohkem kui pooled väike- ja tarbimislaenu võtnud inimestest mitme firma pakkumisi. «Kuid siiski võib tekkida ettenägematuid olukordi, mis tekitavad kliendile makseraskusi ning siis ei julgeta kohe ühendust võtta,» lisas Laurimäe.
Peamised probleemid, mille korral kliendid pöörduvad võlanõustaja juurde on palga vähenemine, töö kaotamine või mõni muu ettenägematu probleem, mille korral ei suudeta enam laenu tagasimakseid teostada.«Võlanõustaja poole pöörduva kliendi kaasus läbib põhjaliku analüüsi, misjärel leitakse koostöös olukorrale parim lahendus, kirjeldas Laurimäe oma tööd ja lisas, et ettenägematute olukordade eest pole keegi meist kaitstud ning võlanõustaja poole pöördumine pole häbiasi.
«Võlanõustaja poole tuleks kindlasti pöörduda ka juhul, kui kaalutakse uue laenuga eelmise tasumist, mis võib veelgi enam tekitada tagasimakseraskusi. Samuti küsivad lisainfot ka need inimesed, kes alles kaaluvad laenuvõtmist,» sõnas Laurimäe. «Innustame hätta jäänud inimesi oma probleemidest rääkima, et koostöös leida parim lahendus.»
Credit24 hakkas võlanõustamise teenust oma klientidele pakkuma 2014. aasta oktoobris, eesmärgiga julgustada inimesi probleemide avaldumisel koheselt neid teadvustama ning lahendusi leidma.
Merle Laurimäe on Credit24 võlahaldusosakonna juhina nõustanud kliente pea kaks aastast.