Baltikumis kartulikrõpse ja karastusjooke turustava AS-i Pepsico Eesti käive langes möödunud aastal 2,2 protsenti 17 miljoni euroni, mis viis ettevõtte 531 905 euroga kahjumisse, vahendab BNS.
Käibelangus viis Pepsico mullu poole miljoni euroga kahjumisse
Ettevõtte suutis mullu oma käivet enim ehk 10 protsenti kasvatada Leedu turul, kuhu müüdi 11,7 miljoni eest tooteid. Samas kaotas ettevõte üle miljoni euro Läti turul, kuhu ettevõtte eelmisel aastal ei müünudki. Müük Eesti turule langes ligi üheksa protsenti 5,3 miljonile eurole, selgub firma majandusaasta aruandest.
Pepsico müüs koos tütarfirmadega Baltikumis 3285 tonni soolaseid ja magusaid suupisteid, mida on ligi kolm protsenti vähem 2014. aastal. Samas kasvas jookide müük 13 protsenti 15,2 miljoni euroni.
Kogu Baltikumi kartulikrõpsude ja ekstruudertoodete turul omas Pepsico mullu teist positsiooni omades koguseliselt 24,3 protsendilist turuosa ja rahaliselt 25 protsendilist turuosa. Viimane langes aastaga protsendipunkti võrra.
Firmas töötas mullu keskmiselt 42 inimest, kelle palgakulu moodustas ligi miljon eurot.
Pepsico käesoleva aasta eesmärk on tagasi võita möödunud aastal kaotatud turuosa ja suurendada käivet vähemalt kaheksa protsendi võrra. Selle saavutamiseks kavatseb ettevõte oma tooteid rohkem müüa suurtes kaubanduskettides nagu Rimi, Maxima ja IKI.
Pepsico Eesti turustab jätkuvalt Baltimaades siledaid kartulikrõpse Lay's ja sakilisi kartulikrõpse Lay's Maxx, maisikrõpse Cheetos ja väikestes kogustes soolapulki Star. Jookidest turustatakse karboniseeritud koolajooki Pepsi, apelsinimaitselist jooki Mirinda ja sidrunimaitselist limonaadi Sevenup. Samuti turustatakse väiksemal määral mahlu, spordijooke ja siirupeid.