Firmaautode maksustamine võiks olla lihtne ja selge, leidis SKO Motors OÜ ehk Škoda Laagri juhatuse liige Maario Orgla.
Automüüja firmaautode maksustamisest: võiks olla üks lihtne ja selge maks (2)
«Eks nende maksudega on nii ja naa,» arutles Orgla, kelle salongist 60 protsenti autodest ostavad ettevõtjad. «Ma arvan, et kui erisoodustusmaks oli natuke väiksem, maksid kõik selle hea meelega ära ja ei olnud diskussiooni selle üle, kas ma maksan või ei. Eks see maksude teema ongi üks mõistlik kompromiss. Võiks olla üks lihtne ja selge maks, mis ei oleks ettevõtjatele ülejõu käiv. Ettevõtjad sel juhul maksaksid maksu ära ja ei hakkaks rohkem pead vaevama.»
Orgla toetab automüüjaid koondava AMTELi seisukohta, et maksustamine oleks võinud olla CO2 põhine. See hoiab keskkonda ning on suund, mille on võtnud nii autotööstus kui Euroopa Liit. «Siis võiks see ka olla Eestis maksustamise aluseks või vähemalt üheks kompinendiks,» leidis Orgla. Kuna see on õiglasem keskkonnasäästlikkuse mõttes ning seega ka maksustamise poole pealt.
Orgla möönis, et talle tuli firmaautode kilovati-põhine maksustamine mõnevõrra üllatusena. Talle tundus vahepeal, et maksustamine muutub C02-põhiseks. CO2-põhine maksustamine on tema sõnul üleval olnbud viis aastat ja nii arvas ka Orgla, et kui firmaautode maksustamine muutub, saab CO2 vähemalt üheks komponendiks. «See ei ole eile sündinud mõte, see on päris pikalt olnud teemaks,» sõnas Orgla.