Lennureisidele toitlustusteenust pakkuv NovoOne OÜ uurib koostöös Tallinna Tehnikaülikooli (TTÜ) teadlastega toitude maitseomaduste muutumist lennureiside ajal, et töötada maitsestamiseks välja teaduslik mudel ja täiustada seeläbi pakutavaid tooteid.
Eesti firma töötab lennukitoitude maitsestamiseks välja teaduslikku mudelit
NovoOne tootejuht Aide Välimets rääkis BNS-ile, et lennukiga õhus lennates inimeste maitsemeel muutub. «Piltlikult öeldes, kui tavatoidule läheb näiteks gramm soola, siis lennuki peal tuleb samasuguste maitseomaduste saavutamiseks kasutada kaks grammi soola ja gramm suhkrut,» märkis ta.
«Samas ei ole sarnaste maitseomaduste saavutamine lihtne duubeldamine, vaid märksa nüansirikkam ja keerulisem protsess. Maitsemudel saadakse lisakomponentide ja selle hoolika doseerimise järgi. Tahamegi seda nüüd välja töötada,» ütles ta.
Toitude maitseomaduste muutuste uurimiseks sai NovoOne Ettevõtluse Arendamise Sihtasutustelt (EAS) ligi 4000 eurot toetust. Selle raha eest kaasab ettevõte uuringu läbiviimiseks TTÜ keemia- ja materjalitehnoloogia doktori ja lõhnateadlase Kristel Vene, kellel on Välimetsa sõnul maitsenüansside hindamisel ja maitsepakettide kujundamisel vastav väljaõpe ja ekspertiis.
«Meie lõppeesmärk on ikkagi oma toodet paremaks teha ja kasvatada seeläbi klientide rahulolu. Tahame rohkem müüa ja kliendibaasi kasvatada,» rääkis Välimets, lisades, et aeg-ajalt saab firma tagasisidet, et üks või teine valmistoit on olnud näiteks liiga mage. «Praegu olemegi seda suuresti katse-eksituse meetodil teinud, edaspidi hakkame loodetavasti teadus- ja tõenduspõhisele materjalile tuginema,» lisas ta.
Tootejuht tõi välja, et parimal juhul loodavad nad uuel maitsestamistehnoloogial põhinevate valmistoitude müüki alustada sel sügisel.
NovoOne on toitlustusettevõte, mis müüb hommiku- ja lõunasöögikomplekte Skandinaavia lennujaamadele, kust liiguvad need edasi lennukite peale. Ettevõte valmistab ja pakib kogu toidu Eestis.