Rahandusministeerium tahab muuta korda, mille alusel maksab tööandja töötajale kasutada antud auto eest erisoodustusmaksu. Reastasime viis olulist asja, mida peaksid firmaautode maksustamise muutmise kavast teadma.
Viis asja, mida peaksid teadma firmaautode maksustamisest
Muude asjade hulgas tahetakse selliste autode numbrimärkidele panna erikleebis ning maksustada autosid kilovattide ehk võimsuse põhjal. Keskmise firmaauto võimsus on 114 kW, sellal kui erakasutuses oleva auto võimsus on keskmiselt 89 kW.
Rahandusministeerium üritab nende muudatustega loobuda sõidupäevikuist, mitte kasutada kergesti manipuleeritavaid näitajaid ning leida piisavalt tasakaalus süsteem.
- Sõidupäevikud kaovad täielikult. Kui varem pidid sõitjad täitma sõidupäevikuid, siis uue kava kohaselt seda enam ei ole. Kuid erisoodustusmaks on kuupõhine.
Võimsus on ministeeriumi hinnangul ülitugevas korrelatsioonis auto hinnaga. Ka vananedes on võimsamad autod kallimad. Samuti on võimsus seotud ka CO2 emissioonidega. Miinuspoolena tõi ministeerium välja, et see ei arvesta auto reaalset kasutust.
Küll aga saavad firmaautode numbrimärgid kleebised. Kleebised tuleksid neile sõidukitele, mida kasutatakse ainult tööautodena, sealhulgas riigi enda omadele.
- Keskmise auto erisoodustus oleks 223,4 eurot kuus, millelt maks 148 eurot kuus (praegu 169,6 eurot). Vanusekoefitsient 0,75 vähemalt 5 aastat vanade autode puhul (erisoodustus on 75 protsenti mudeli väärtusest).
- Rahandusministeeriumi kava järgi laekuks muudatuse järel erisoodustuselt riigile 19,9 miljonit eurot aastas, mis on praegusest 5,1 miljoni euro võrra vähem.
Allikas: rahandusministeerium