Renault’ tegevjuht Carlos Ghosn ütles, et firma elektriautode programmiga seotud väidetav tööstusspionaaži juhtum puudutab pigem ärimudelit, mitte tehnoloogiat.
Renault: skandaal keerleb akude ümber
Ghosn, kes juhtumit esmakordselt avalikkuse ees puudutas, ütles, et juurdlus võtab aega mitu kuud ning tunnistas, et kogu afäär on talle suur «šokk ja üllatus».
Kolm skandaaliga seotud juhtivtöötajat on vallandatud.
«Me oleme jõudnud järeldusele, et firmast lekkinud informatsioon ei olnud tehnoloogilist laadi,» ütles Ghosn eile Prantsuse ajalehele Journal du Dimanche.
«Pigem on ilmselt tegemist informatsiooniga meie ärimudeli kohta.»
Renault usub, et firmast lekkis välja info selle kohta, kuidas nad kavatsevad hakata arvutama rendihinda akude jaoks, mida turule tulevad elektriautod kasutavad.
Akusid – mis on elektriautode kõige kallimad komponendid – on nimelt plaanis klientidele liisima hakata, et auto eest makstav alghind madalamaks tõmmata.
Selleks, et kaitsta tundlikku tehnoloogilist informatsiooni nagu näiteks aku tehnilist skeemi, on Renault’l vajalikud abinõud rakendatud.
Renault ja tema jaapanlasest partner Nissan investeerivad elektriautodesse, akudesse ja muusse tehnoloogiasse 4 miljardit eurot.
Esimesed pistikust laetavad mudelid nimega Nissan Leaf paisati turule möödunud aastal.
«Meil on globaalses plaanis kõigi konkurentide ees edumaa ja Leaf on juba turul,» ütles Ghosn.
«Aastaks 2012 oleme me mäekõrguselt suurim elektriautode tootja. Kui ühel tootjal on tehnoloogiline edumaa, siis – ärgem olgem naiivsed – hakkab see paljudele huvi pakkuma.»
Mõned prantsuse sõrmed on osutanud kahtlustavalt Hiina suunas. Kui Ghosnilt küsiti, milline riik või ettevõte spionaaži taga olla võiks, vastas ta, et tal ei ole selles küsimuses «kindlat veendumust».
Ghosn ütles, et Renault ja Nissan on ainukesed firmad maailmas, mil on olemas kogu elektriautode tootmiseks vajalik süsteem – akud, mootorid ja laadijad kaasa arvatud.
«Ja ainult nii saab elektriauto meie meelest taskukohane olla,» ütles ta. «Autotööstus on globaalne ja konkurentsitihe äri... me oleme rivaalide ja tarnijate tähelepanu keskpunktis.»
Renault ei soovi kommenteerida, milliste firmade või isikute kätte informatsioon sattuda võis.
«Kõik meile teadaolevad faktid on politseile üle antud,» ütles Ghosn.
Renault’ siseuuringu käivitas augustis laekunud anonüümne kiri, mis viitas infolekkele.
Copyright The Financial Times Limited 2011.