Paljude alustavate ettevõtete unistuseks on see, et teatud piirini investeeringute ja käibe kasvu järel saab neist kümnete miljonite eurode eest osa mõnest üleilmsest sama valdkonna gigandist - nii on läinud kasvõi näiteks meie endi Skype, FitsMe või CrabCAD. Kuidas on lood aga kodumaal taksovahenduse turuliidriks tõusnud Taxify'iga?
Kas Uber võib Taxify ära osta – kumb kasvab kiiremini?
«Ma tean, et sellist pakkumist tehtud ei ole. Uberil ei ole hetkel Taxifyd vaja. Ja Taxify on hetkel veel liiga odav selleks, et end müüa,» ütles Postimehele Taxify Eesti esindaja Henrik Raave.
Raave ennustas samas, et kahe-kolme aasta pärast võib igasuguseid pakkumisi tulla. «Kui Taxify suudab ilma müümata kasvada, ta ka end ei müü. Kui kasv takerdub, tekivad müügimõtted,» tunnistas ta.
Taxify algus pole oma suure venna Uberiga võrreldes läinud sugugi halvasti - räägitakse, et näiteks 10 korda efektiivsemalt.
Uber tegi näiteks omal ajal esimese 12 kuuga 55 000 sõitu, Taxifyl täitus sama number 9 kuuga. Miljoni sõiduni jõudmine võttis Uberil aega kaks aastat, Taxifyl kaks kuud vähem .
Kuus aastat hiljem teeb Uber nüüd 150 miljonit sõitu kuus, mis on lausa 500 korda enam kui Taxify’l, kes on turul olnud pisut enam kui kaks aastat. Samas on Uber kasvatanud ka 5000 korda rohkem raha.
Täna tegutseb Uber üleilmselt 73 riigis - Taxify 12 riigis.