Täna alustab tarbijakaitseamet kampaaniaga, millega püütakse pöörata tähelepanu ohtudele, mis võivad tarbijat valitseda, kui ta sõlmib lepingut lugemata kaupmehe või teenusepakkujaga kokkuleppe.
Lepingut lugemata antud nõusolek seab tarbija ohtu
Täpsemalt on fookuses sisuteenuste pakkujad, kuid samad probleemid puudutavad ka muid valdkondi.
«Kampaaniat tuleks võtta laiemalt kui pelgalt sisuteenused, kuna komplitseeritud valdkondi on märksa enam – finantsteenused, internetikaubandus jne. Lähtuvalt ameti viimaste aastate praktikast, on aga sisuteenused parim näide illustreerimaks tingimustega seotud probleemistikku,» kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Lisaks ohtudest teavitamisele püütakse tarbijatele selgitada, kust leida infot oma õiguste kohta ja kuidas saada abi kaebuste lahendamisel.
Kampaania korraldamise põhjusena tõi tarbijakaitse välja selle, et sõlmitavate lepingute osakaal aina tõuseb ning samas rütmis on sagenenud ka kaebused, mis on seotud meelelahutuslike mobiiliteenuste tellimisega ning nendega kaasnevate ebameeldivustega.
Sisuteenuste osas on kaebused puudutanud mobiiliga helinate ja taustapiltide tellimisega seonduvat ning viimase aja trendina tõi amet välja peibutavad reklaampakkumised, milles lubatakse välja loosida näiteks tuntud kaubanduskeskuste kinkekaarte, kontserdipileteid või mobiiltelefone.
«Kui loosimises osalemiseks on vajalik sisestada oma mobiilinumber, tuleb kindlasti tutvuda loosimise tingimustega, sest tegemist võib olla perioodilise sisuteenusega seotud reklaamiga,» teavitas amet.
Samuti tõdes amet pressile saadetud teates, et paljud taolised pakkumised jätavad varju tähtsaima info – lepingu tingimusi ei tooda selgelt välja ja nii need inimestel pahatihti ka lugemata.