Ministeeriumi tellimusel messil Eesti väljapanekut organiseeriv põllumajandus-kaubanduskoja juhatuse esimees Roomet Sõrmus ütles, et üritust tuleks eelkõige võtta tarbijate messina ning partnerriigiks olemine eeldaks tõsist koostööd Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusega (EAS).
Igatahes kogesin omal nahal, et tegemist on tõesti suurüritusega. Eesti vastu tuntakse huvi, ehkki me pole partnerriik. Tuleb tunnistada, et messil liikumine ei ole sugugi lihtne, sest rahvast on väga-väga palju.
Aastatega on Eesti toodetel välja kujunenud oma püsihuvilised. Sõrmus tõi näiteks ühe Leipzigi kliendi, kes käib ostmas Kümmeli likööri. Samuti on tekkinud kindlad kamasõbrad. «Tallinna vürtsikilu on muidugi klassika,» tõdes Sõrmus, kes Saksamaal õppides on keele ladusalt omandanud ja messil aktiivselt kliente teenindab.
Tänavu on teemaks ka eurotsooniga liitumine ning paljud küsivad Eesti sümboolikaga euromünte. Natuke on neid ettenägelikult varutud, aga oleks võinud rohkem olla.
«Stardipaketid oleks võinud siia suunata,» nentis Sõrmus. «Aga lihtsalt ei jõudnud kõige peale mõelda.
Kaheteistkümnendat aastat müüb messil A. Le Coqi õlut transpordiga tegeleva UPEX LSi tegevdirektor Urmas Palk, keda Eesti stendi liikmed hellitavalt «halli maskotiks» hüüavad. Temagi kinnitas, et tekkinud on kindel fänniklubi. Kümne päevaga müüakse letis 1500–2000 liitrit õlut ning A. Le Coqi jaoks on see tema sõnutsi maineküsimus, mitte mingi otsene kasu.
«Õlu on teil hea,» tõdes Urmas Palgi käest kolme euro eest klaasi A. Le Coqi õlut ostnud Hans. Ka tema ei ostnud Eesti toodet sugugi esimest korda ning lubas seekord lisaks õlle maitsmisele abikaasa õhutusel ka lepasuitsujuustu koju viia.
Grüne Woche
• Messi Internationale Grüne Woche (Roheline nädal)peetakse 1926. aastast.
• Tänavu on messipinda kokku 115 000 m2 ja see paikneb 26 hallis.
• Kümne päeva jooksul külastab messi kuni pool miljonit inimest.
• Messi kajastab 7000 ajakirjanikku 50 riigist
• Eesti stendipind on messil 100 m2 ning keskne teema sel aastal on meri ja kalatoidud.
Allikas: PM