Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tasuta riidepuu tekitab kaubamajas tüli (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Ka riidepuude puhul tuleb teada, mis milleks sobib.
Ka riidepuude puhul tuleb teada, mis milleks sobib. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Kvaliteetsete kaubamärkide ostjatele  jääb arusaamatuks, miks mõnest poest antakse alati ostuga tasuta riidepuu kaasa, kuid Stockmann seda ei tee.

Kauplused, eriti suured ketid, valivad riidepuid väga hoolega, eraldi puud on mõeldud kleitide, särkide, seelikute ja pükste jaoks, kirjutab Den za Dnjom. Üldjuhul valitakse riidepuid lähtuvalt kaupluse kontseptsioonist või konkreetsest kollektsioonist. Lukskaupade  riidepuudel on sageli kas disaineri või moemaja logo.

«Kui inimene soovib, siis saab Kaubamajast rõivaste ostu puhul riidepuu kaasa. See on kliendile hea lisandväärtus ning kodus on mugav ostetud rõivad kohe kappi panna,» rääkis Tallinna Kaubamaja pressiesindaja Anna Ansmitt. Kui mõnede eksklusiivsemate kaubamärkide puhul on riidepuu nii-öelda väljapaneku/ mööbli osaks, siis klienditeenindajal on alternatiivsed riidepuud, mida kliendile tasuta kaasa antakse.

Omad nüansid on riidepuude andmisel Stockmannis. «Pakume klientidele ostuga kaasa plastikust riidepuud. Puidust riidepuud on valdavalt eritellimusega vastavalt brändide väljapanekutele sisse ostetud, mistõttu neid me ostuga kaasa ei saa anda,» selgitas Stockmanni turundusjuht Mari Villem.

Plastikust riidepuid on kasutusel mitut erinevat tüüpi, mille hulgast klient endale soovi korral sobivaima saab valida. Riidepuu eest lisatasu ei küsita.

Kuid just Stockmanni käitumine ongi selle loo ajendiks, sest püsiklientide kinnitusel tegelikult pood tasuta riidepuid siiski ei anta. Üks klient kurtis, et jäi riidepuust ilma nii kevadel kallist mantlit ostes kui ka mõne nädala eest mitte just odavat kleiti soetades.

«Iga ostu juurde riidepuud tõesti kaasa ei pakuta – ei ole ju kõik rõivad ka müügisaalis riidepuudel, vaid riiulitel ja laudadel. Üleriiete ja ülikondade puhul pakuvad meie klienditeenindajad riidepuu alati ostuga kaasa,» kinnitas Villem. Teiste ostud puhul soovitab Villem neid eraldi küsida.

«Kõigi viie Baltika moebrändi (Bastion, Baltman, Monton, Mosaic ja Ivo Nikkolo) kauplustes pakuvad klienditeenindajad riidepuud ostuga kaasa. Riidepuud, mida klient ei soovi, leiavad oma rakenduse ja uue elu  taaskasutuse näol,» rääkis Baltika Eesti jaekaubanduse juht Tiina Varamäe.

Riidepuud hangib Baltika ja varustab nendega kõik meie brändikauplused nii Eestis, Lätis kui ka Leedus. Samuti saadetakse riidepuud koos rõivastega teele üle Euroopa. «Näiteks on Euroopa ühes hinnatumas kaubamajade ketis – Peek and Cloppenburg – müügil Montoni naiste kollektsioon, kust ostes saavad kliendid samuti riidepuud ostuga kaasa,» lisas ta. 

Riidepuud antakse kliendile soovi korral kaasa, sest soovitakse  pakkuda klientidele lisaväärtust. «Abistame klienti õigel hooldamisel, sest kvaliteetseid riideesemeid on mõistlik riidepuudel hoida,» selgitas Varamäe.

Mõned poeketid, nagu  Reserve, Mohito, House, Cropp, Sinsay, aga ei anna riidepuid ostjale ka küsimise korral, sest kasutavad neid oma müügisaalis korduvalt.

Tasub teada

Riidepuu leiutas 1903. aastal Albert J. Parkhouse ning toona koosnes see kahest ovaalselt painutatud traatringist ja konksust.

Tagasi üles