Päevatoimetaja:
Sander Silm

Rimi: mõnikord kipuvad müüjad liialdama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Rimi alkoholiosakond.
Rimi alkoholiosakond. Foto: Tanel Pihelgas / Pärnu Postimees

Rimi on viimastel aastatel oma müüjaid pidevalt koolitanud, et need ei müüks noortele ja joobes isikutele alkoholi. Mõnikord on müüjad ka liiga usinad.

«Oleme veendunud, et kõige tähtsam parima tulemuse saavutamiseks on mõtteviisi muutmine. Teenindaja peab ise tahtma (noorelt – toim) dokumenti küsida,» rääkis Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Ta on veendunud, et ükski keeld või käsk ega trahvihirm ei mõju sedavõrd tõhusalt kui see, et teenindaja tõesti mõistab, miks noor ei peaks alkoholi kätte saama.

Batsi sõnul on nad kogenud, et osa teenindajaid on juba sedavõrd vastutustundlikud, et kipuvad vahel ehk liialdamagi. «Nii on näiteks üks noor ema lastega koos poes alkoholi ostes saanud teenindajalt kuulda, kui kahjulik alkohol talle ikkagi on,» tõi ta näite. Ta möönis, et selliseid juhtumeid on raske ette näha ja ilmselt pole need kliendile alati meeldivad. Samas saavad ostjad vabandust vastu võttes siiski aru, mis on asja suurem eesmärk.

«Seega, oleme klientidele väga tänulikud, kui nad mõistavad ka meie eksimusi ning on joobes inimestele alkoholi müügist keeldudes konflikti puhul teenindajale toeks,» ütles Bats.

Rimi lõi mullu vastutustundlikuma alkoholi müügi korraldamiseks kaks uut programmi: «Alkoholi ja tubaka müük on vastutus» ning «Rimi ei müü alkoholi joobes inimestele». Esimene neist hõlmab suuremat selgitustööd selle kohta, miks peaks teenindaja alkoholi müümisel noortelt alati dokumenti küsima. Selles «paketis» on suur hulk selgitavaid artikleid Rimi siselehes, omatöötajate testimine ning tulemuste analüüs ning teavitus kaupluse (taga)ruumides.

Viimased poe tehtud katseostude tulemused näitavad, et töötajate teadlikkus on tõusnud. «Loomulikult ei saa me täna veel rääkida sedavõrd suurest dokumendiküsimise protsendist, kui seda on Rootsi alkoholipoes Systembolagetis (90 protsenti). Samas, kui testimist alustades oli mõnel kuul dokumendi küsijate protsent poolesaja kandis, siis täna on see pigem 70-80 protsendi piires. Peame ise seda juba heaks edasiminekuks,» ütles Bats.

Tagasi üles