Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tanklad on hakanud aina enam taimetoitlastega arvestama (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Statoili menüü.
Statoili menüü. Foto: Elmo Riig / Sakala

Mitmed tanklaketid on kohandanud menüüsid, et ka taimetoitlased ja veganid saaksid tee peale midagi hamba alla haarata.

AS Olerex turundusjuht Janne Laik sõnas, et menüüd arendades arvestatakse erinevate sihtgruppide soovidega, sh veganite ja taimetoitlastega. «Täna oleme tulnud välja spetsiaalse toiduga taimetoitlastega ning töötame hetkel ka sellise tootega, mis vastaks veganite soovidele,» lausus Laik.

Tervislikkusest ja valiku suurendamisest lähtudes lisas Olerex suve alguses toitlustuse menüüsse spetsiaalselt taimetoitlastele mõeldud quesadilla kikerherneste ja köögiviljadega. «Ka varasemalt said soovijad osta tortilla kebabi ilma lihata, kui nad selleks soovi avaldasid, või lihtsalt salatit, kuid nüüd on taimetoitlastele olemas ka spetsiaalne toidulahendus,» märkis Laik.

Uus taimetoitlaste quesadilla koosneb tortillast, kikerhernestest, spetsiaalsest vürtsikast juustukastmest, hiina kapsast, paprikast, tomatist, sibulast. «Kui kliendile mõni salatikomponent ei meeldi, siis võib ta selle ära jätta või asendada mõne teise komponendiga. Lisaks on Olerexi tootevalikus väike 0,2 liitrine sojajook, mida veganid saavad oma kohvile lisada,» lausus Laik.

Olerexi hinnangul näitab see seda, et klient tervislikku armastab, ka väikeste porgandite edukas müük, samuti valikusse lisandunud kirsstomatite ja õunte menukus. Klientide poolt on leidnud hea tagaside tatraküpsised, köögi- (porgand, peet) ja kaunviljadest (hummus, lääts) krõpsud. «Toodete hinnad on võrdsed analoogtootega, ehk Quesadilla kebabi lihaga ja quesadilla kikerhernestaga maksavad igas tanklas 3,90 eurot,» ütles Laik.

Statoili teenindusjaamu opereeriva ettevõtte Circle K Eesti AS kaubandusdirektor Piret Kaski sõnul lähtutakse tootevaliku koostamisel klientide soovidest ja nõudlusest. «Täna on meie teenindusjaamades enammüüdavad tootegrupid endiselt liha sisaldavad eined, nagu hamburgerid ja hot dogid,» lausus Kask.

Oma tootearendustes on Statoil täheldanud, et peale liha on üheks populaarseks komponendiks toidupakkumise juures muna. «Seetõttu oleme tihti nii võileibade, salatite kui ka hamburgerite arendamisel just seda komponenti kasutanud. Muuhulgas on muna paljudele lihast loobunud inimestele heaks valguallikaks ja kõhutäiteks,» lausus Kask.

Kevadel lisandus Statoili menüüsse lihavaba hamburger praemunaga, mis sobib just nendele, kes eelistavad liha mitte süüa. «Seni on selle toote müügiosakaal olnud võrdlemisi väike ning näeme, et meie peamised kliendid eelistavad siiski osta liha sisaldavaid tooteid, aga tootel on oma tarbija olemas ning jätkame müügiga ka edaspidi,» kinnitas Kask.

«Kui me räägime rangema toidusedeli kasuks valiku teinud inimestest, kes loobuvad mitte üksnes lihast, vaid ka kala-, muna- ja piimatoodetest, siis Statoil ei välista, et fokusseerib tulevikus rohkem ka toimetoitlastele ja veganitele, kuid täna näeme, et see segment jääb meile laiemate tootearenduste tegemiseks siiski veel liialt kitsaks,» kommenteeris Kask.

Tagasi üles