Päevatoimetaja:
Sander Silm

Erivajadustega inimesed teenisid poekottide müügiga pea 10 000 eurot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Projekt «Mina Hoolin»
Projekt «Mina Hoolin» Foto: MTÜ Eesti Pakendiringlus

Erivajadustega inimesed õmblesid esimesel poolaastal taaskasutatud tekstiilist ligi 3000 korduvkasutatavat poekotti ning teenisid sellega ligi 10 000 eurot.

Taaskasutatud materjalidest poekottide idee autori, Eesti Pakendiringluse juhatuse esimehe Aivo Kanguse sõnul on projektist saanud hästitoimiv ettevõtmine, mis pakub erivajadusega inimestele teenimisvõimalust.

«Kuigi kottide müüginumbrid on võrreldes esimese aastaga pisut langenud, on taaskasutatud materjalidest poekottide õmblemisest saanud puuetega inimestele püsiv sissetulekuallikas,» rääkis Kangus. Tema hinnangul tuleneb müügi vähenemine peamiselt asjaolust, et kott on väga pika elueaga, mistõttu ei teki kord juba koti soetanul niipea vajadust uut osta. Kogu kottide müügist saadud tulu läheb koti valmistajatele, poed kottide edasimüügi eest tasu ei võta.

Viljandis erivajadusega inimestele töövõimalusi pakkuva MTÜ Töötoad juhi Mati Tuuksami sõnul on näputöö tegijad juba kottide valmistamisel vilunud. «Möödunud aastal soetatud kaasaegsed trükimasinad võimaldavad kanda poekottidele ka erinevaid trükipilte ja -mustreid, mis on muutnud poekottide valmistamise meistritele loomingulisemaks ja põnevamaks,» rääkis Tuuksam. Kõige paremini lähevad poekotid kaubaks Selveri kauplustes, veel müüakse neid ka Stockmannis.

Lisaks poekottide õmblemisele on Viljandi erivajadusega inimesed täitnud ka erinevaid väiksemaid eritellimusi. Näiteks trükiti patju ja istumisaluseid Viljand Folgile ning valmistatud on ka proovipartii lemmikloomadele mõeldud lamamisaluseid, millele hetkel müügiväljundit otsitakse.

Kuna kottide valmistamisel on kasutatud sisuliselt tekstiilijäätmeid, on iga kott kordumatu ja unikaalne ning selle taga on autori nägemus ja omapärane käsitöö. Lisaks on Eesti Pakendiringluse juhi sõnul oluline ka sõnum, mida iga kott kannab: tekstiilijäätmete taaskasutus ja keskkonnasäästlik kilekoti alternatiiv.  

«Kõik ettevõtted, kes soovivad oma jäätmetele uue elu anda on oodatud meiega ühendust võtma,» kutsus Eesti Pakendiringluse juht Aivo Kangus ettevõtteid üles projektis «Mina hoolin! osalema.

Projektis osalevad Metroprint, Pixmill, Lipuvabrik, Brand Factory, Nurme Vabrik, JCDecaux, Henkel Baltic, Stockmann, Selver, Maxima ja Eesti Pakendiringlus.

Fotogalerii omanäolistest poekottidest ja nende tegemisest leiab siit.

Tagasi üles