Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Praamireisi ära jäädes kompensatsiooni ei saa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Anna-Maria Uulma
Copy
Praam.
Praam. Foto: Urmas Luik

Ärajäetud praamireisid Kuivastu-Virtsu liinil on tekitanud klientides küsimusi kompenatsioonide kohta, mida on võimalus saada laevareiside hilinemise või ärajätmise puhul.

Viimasel ajal korduvalt hilinenud ja olematu saartevaheline praamiliiklus on tekitanud lugejates küsimusi kompensatsiooni kohta, mida on võimalus saada reisijal, kelle broneeritud reis on hilinenud.

Väinamere Liinide teenindusjuhi Anu Hiiuväina sõnul on Kuivastu-Virtsu liinil sõidugraafik, kus reisid toimuvad ühest sadamast vähemalt kaks korda igas tunnis.

«Juhul kui üks laev ei sõida, on tühistatud vaid osa väljumisi, nii eelnev kui ka järgnev reis toimub 40 minuti ulatuses alates tühistatud reisist,» sõnas Hiiuväin.

Väinamere Liinid saadavad reisijatele alati asjakohase ja kiire info selle kohta, kui reis peaks ära jääma. E-pileti ostnutele saadetakse alati personaalne SMS ja pakutakse uut eelisjärjekorras sõiduaega eelnevale või järgnevale reisile sama piletiga. Hiiuväina sõnul aga hüvitised nende reisidega ei kohaldu, sest iga järgnev reis väljub alati vähem kui 60 minuti pärast. 

Tarbijakaitseameti kommunikatsioonieksperti Pille Kalda sõnul on kehtestatud laevareisija õigused olukordades, mil reis hilineb pikemalt või tühistatakse.

«Reisijatel tuleks aga arvestada sellega, et vedaja vastutab hilinemise ja reisi ärajäämise eest vaid juhul, kui reisija on ostnud pileti kindlale väljumisele,» sõnas Kalda.

Tarbijakaitse toob välja ka laevareisija õigused reisi hilinemise või tühistamise korral:

  •  Kui laevareis hilineb oluliselt või tühistatakse, peab reisija saama selle kohta teavet võimalikult kiiresti ning eeldatavast uuest väljumis- ja saabumisajast tuleb laevafirmal või vajadusel ka terminalioperaatoril infot anda kohe, kui see selgub.
  •  Kui reis hilineb üle pooleteist tunni või tühistatakse, on reisijal õigus nõuda, et ta toimetatakse võrreldavatel tingimustel esimesel võimalusel lisakuludeta muud teekonda pidi planeeritud sihtkohta. Teekonna muutmise asemel võib reisija valida piletiraha tagastamise, mille peab laevafirma reisijale tagasi maksma seitsme päeva jooksul.
  •  Kui reis hilineb üle pooleteise tunni või tühistatakse, peab laevafirma reisijale pakkuma piisavat abi, mis sisaldab näiteks suupisteid, eineid ja karastusjooke. Kui laevareisi hilinemine või tühistamine toob kaasa ööbimisvajaduse, on reisijal õigus ka majutusele kuni kolmeks ööks. Kui ööbimiskoht asub eemal, on reisijal õigus transpordile sadamaterminali ja majutuskoha vahel. Vedaja ei ole kohustatud majutust pakkuma juhul, kui tühistamise või hilinemise põhjuseks on ilmastikutingimused.
  •  Kui reis hilineb üle ühe tunni või tühistatakse, saab reisija nõuda hüvitist 25–50 protsenti piletihinnast olenevalt planeeritud reisi ja hilinemise pikkusest. Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu, et hüvitise maksmisest võib keelduda, kui reisi hilinemise või tühistamise põhjustasid laeva ohutut juhtimist takistavad ilmastikutingimused, nagu näiteks tugev tuul, tormine meri, tugev hoovus, rasked jääolud, erakordselt kõrge või madal veetase või erakorralised asjaolud, nagu teatud tehnilised rikked, mida ei oleks saanud vältida. Hüvitise õigus ja suurus sõltuvad planeeritud reisi pikkusest ja reisi hilinemise pikkusest.
Tagasi üles