Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ka Türgist tellitud parvlaevad ei jõua õigeks ajaks Eestisse (14)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Aliaga, Siiri Liiva
Copy
Türgi laevatehases vette lastud parvlaev «Tiiu».
Türgi laevatehases vette lastud parvlaev «Tiiu». Foto: AS Tallinna Sadam

Kui veel mai lõpus ütles TS laevade OÜ juhatuse esimees Kaido Padar, et erinevalt Poolas ehitatavatest Saaremaa parvlaevadest jõuavad Türgis valmivad kaks alust kohale kokkulepitud ajaks, siis nüüd on selgunud, et needki hilinevad ning ettevõte ei soovi uut laevade Eestisse jõudmise aega välja öelda.

«Natuke see võidetud edumaa, mis meil oli, sai nulli ja tegelikult natuke ka miinusesse, aga sellise laeva ehituse puhul nädal ees või taga... Minu jaoks on oluline see, et need laevad tulevad,» sõnas TS laevade juhatuse esimees ERRile.

Ta lisas, et ei taha täpset laevade saabumise kuupäeva välja käia, aga praegu käib viimane töö ja katsetused. Padari kinnitusel ei ole saarlastel põhjust paanikaks, et laevad 1. oktoobriks liinile ei jõuaks.

Keskerakonna aseesimees Jaanus Karilaid märkis eile, et esimene Türgist tulev parvlaev oleks pidanud Eestis olema juba 1. juulil. Karilaiu poolt viidatud, möödunud kevadel kokku lepitud graafiku kohaselt oleks pidanud laeva esimene veekatsetus olema 1. juunil. 

Padar möönis selle peale küll, et Türgi tehases olid vahepeal väikesed probleemid juhtimisseadmetega, kuid need on nüüd lahenduse leidnud. «Eelmine laupäev (2. juulil - toim) oli esimene mitteametlik veekatsetus,» kirjeldas Padar.

Täna sõnas ta meediale, et ajakirjanduses levima hakanud 1. juuli kuupäev oli see päev, millal esialgu pidi Türgi laevatehas Sefine esimese parvlaeva, Leiger üle andma. «Oleme ka enne ajakirjandusele rääkinud, et Türgi laevatehases Sefine on esinenud juhtimisseadmete rakendamisel probleeme, kuid Türgi laevatehas on andnud omalt poolt parima, et need probleemid lahendada,» kordas Padar.

«Kui 1,5 aastat tagasi Tallinna Sadama siseses kasutamiseks mõeldud presentatsioonis - mis on levinud ajakirjandusse - on eksitav  viga ja see on tekitanud valearusaamasid, siis vabandame siiralt kõigi ees,» sõnas TS Laevade esindaja.

Maikuus selgus, et Poolast tulevad parlaevad jäävad kolm kuud hiljaks. Laevaehitaja ütles ERRile, et ei usu trahvi maksmise vajalikkust, ent TS Laevad arvas teisiti. Padar tunnistas toona, et kaaluvad viienda parvlaeva ostmist. Ka on nad juba alustanud kahe varulaeva otsinguid.

Tagasi üles