Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Veebiaadressilt ostetud iPhone oli mustas nimekirjas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Irmantas Gelūnas / Scanpix

Klient ostis kaupleja ABTLine OÜ e-poest Digiboom 2014. aastal mobiiltelefoni Apple iPhone 5s hinnaga 615 eurot. Aasta hiljem selgus, et telefon on kantud musta nimekirja.

Telefoni ostnud klient väitis, et mobiili ei olnud võimalik enam 2015. aasta maikuus kasutada ja kui ta oma telefonioperaatori Elisaga suhtles, siis öeldi, et Tele2 Eesti AS on kandnud telefoni alates 8. oktoobrist «Musta nimekirja», kuna eelmine telefoni omanik ei tasunud arveid Tele2 Eesti AS-ile.

Kuna telefon oli ostetud e-poest Digiboom, siis pöördus tarbija veebipoe poole ja soovis telefoni asendamist kui ka ostusumma tagastamist. Talle vastati veebiaadressilt, et nad on brändi «Digiboom» rentijad ja ABTLine OÜ tegevuse eest vastutust ei võta.

Lõpuks lubati tarbijale telefon asendada, kuid kui klient uuele seadmele järgi läks, siis öeldi, et asendada telefoni siiski ei õnnestu, kuid see-eest asendati kogu sisu. Paraku lõhuti remondi käigus ka kliendi telefoni ekraan. Tarbija seepeale telefoni vastu ei võtnud ning seade on siiani kaupleja käes.

Klient leidis, et teda on petetud, sest talle müüdi kasutatud telefon, mida ta kasutada ei saa, mistõttu soovib ta ostusumma tagastamist. Kaupleja kaebusele ei vastanud.

Tarbijakaebuste komisjoni põhjendus

Tulenevalt võlaõigusseadusest loetakse müüjat müügilepingut oluliselt rikkunuks muu hulgas ka siis, kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub. Samuti, kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast ning ei tee seda vastava aja jooksul pärast lepingutingimustele mittevastavusest teatamist.

Kaupleja võttis mittetöötava telefoni remondiks, kuid telefoni tagastamisel ilmnes, et kaupleja on telefoni parandades tekitanud sellele uue vigastuse. Tarbija keeldus telefoni vastu võtmast ja seetõttu on tegemist olukorraga, kus telefoni parandamine või asendamine kaupleja poolt ei õnnestunud.

Ühtlasi oli tegu olulise lepingu rikkumisega. Lepingust taganemise korral on tarbijal õigus nõuda ostuhinna tagastamist, seega on tarbija nõue põhjendatud. Lisaks sellele võib tarbija nõuda seoses müügihinna tagastamise viivitamisega intressi.

Komisjon leidis, et ABT Line OÜ peab kliendile tagastama Apple iPhone 5s eest 615 eurot.

Tagasi üles