Sel aastal on 28 klienti kurtnud tarbijakaitseametile, et veebipoel Max Kaubad on raskusi oma lubaduste täitmisega. Ameti kinnitusel on pood üsna koostööaldis, kuid kuna klientide pöördumisi on palju, peab tellides olema tähelepanelik.
Järjekordse veebipoe tarneraskused tekitavad klientides nördimust (2)
Toimetuse poole pöördus Eda, kes tellis 12. juunil Maxkaubad.ee veebilehelt (B2B Wholesale OÜ) põrandapesulappide komplekti. Kuna ettemakstud kauba kohaletoimetamisega läks aega nädalaid, hakkas naine meilitsi poelt uurima, millal oleks kaupa oodata.
«Kolmele e-kirjale vastuseid ei tulnud, aga Facebookis leidsin samuti nende lehekülje ning saatsin reedel (01.07.) neile sõnumi, et kui kaupa ei ole, siis palun tagastage raha. Sama sõnumi saatsin ka neile meilile. Proovisin ka helistada telefonile, mis oli Facebookis kirjas, aga see telefoninumber ei toiminud,» kirjeldas naine.
Kuna veebipoe ükskõiksus tegi Eda murelikuks, võttis ta ühendust ka tarbijakaitse nõuandetelefoniga, kust soovitati teha avaldus. Eesti internetipoodide foorumist selgub, et samalt veebipoelt kauba saamisega on hädas mitmeid teisigi inimesi ning ka ettevõte ise on sinna kirjutanud, et tegu olevat tarneprobleemiga, mis saab peagi lahenduse.
«Kuna tellimus on vastu võetud, siis oli ikkagi imelik, et kaupa ei saadeta. See ei ole küll hiiglama suur summa, aga ei taha seda raha ära kinkida ka. Tegelikult olingi just kaubast huvitatud, kuna mul on selleks vastav masin olemas,» rääkis Eda.
Maxkaubad.ee esindaja kinnitusel tehti naisele tagasimakse summas 33,65 eurot 5. juuli hommikul. «Tellimuse puhul oli tegemist ajutise tarneprobleemiga, mida kahjuks ei olnud võimalik kiiresti lahendada. Kõikide sarnaste tellimuste puhul on tagasimaksed tehtud,» kinnitas esindaja Postimehele.
Tarbijakaitseameti kommunikatsioonieksperdi Pille Kalda kinnitusel on sel aastal tarbijakaitseametile tehtud B2B Wholesale OÜ (Max Kaubad) suhtes kokku 28 pöördumist.
«18 pöördumise puhul on tegemist kaebusega, mis on suunatud tarbijavaidluste komisjoni. 16 neist on saanud komisjonis juba lahenduse – 15 puhul oli otsus tarbija kasuks ning pood täitis komisjoni otsuseid ja maksis tarbijatele raha tagasi. Ühe kaebuse osas langetas komisjon otsuse kaupleja kasuks. Kaks kaebust on veel menetluses,» kirjeldas Kalda.
Kümne pöördumise puhul on aga tegemist olnud tarbijate küsimustega, mil neile anti nõu nende õiguste kohta.
«Seoses sagenenud pöördumistega oleme B2B Wholesale suhtes alustanud järelevalvemenetlust, et selgitada tekkinud olukorra asjaolusid ja võimalikke lahendusi,» lisas Kalda.