Päevatoimetaja:
Sander Silm

Sester soovib aktsiaoptsioonide maksustamist paindlikumaks muuta (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
Sven Sester.
Sven Sester. Foto: Sander Ilvest

Rahandusminister Sven Sester esitas valitsuse kabinetinõupidamisele ettepaneku muuta töötajate motiveerimiseks kasutatavate aktsiaoptsioonide maksustamist paindlikumaks juhtudel, kui ettevõtte tervikuna müüakse uuele omanikule.

«Optsioonide maksustamist lihtsustav seadusemuudatus tõstab Eesti atraktiivsust start-up- ja kasvuettevõtete asupaigana,» ütles Sester BNSi vahendusel.

Kehtiva seaduse kohaselt peab töötaja selleks, et optsiooni realiseerimist ei käsitletaks erisoodustusena, hoidma optsiooni vähemalt kolm aastat. Optsioonilepingud võib aga olla tarvis lõpetada ennetähtaegselt ka töötajatest sõltumatutel põhjustel, eeskätt juhul, kui ettevõte tervikuna müüakse ja uus omanik ei soovi optsiooniprogrammi jätkata.

Ettepaneku järgi ei loetaks edaspidi erisoodustuseks töötajate optsioonide realiseerimist, juhul kui investor omandab täisosaluse optsiooni andnud ettevõttes ning töötajal võimaldatakse realiseerida selleks hetkeks välja teenitud optsioonid. 

Kui ettevõtte täisosalus müüakse enne kolme aasta möödumist optsiooni andmisest, ei käsitata erisoodustusena selleks ajaks proportsionaalselt välja teenitud osa optsioonidest.  Näiteks kui kolmeaastasest perioodist on ettevõtte müügi hetkeks möödas kaks aastat, siis kahe kolmandiku ulatuses optsioonide realiseerimist ei käsitleta erisoodustusena. 

Kuritarvituste vältimiseks peaksid ettepaneku järgi optsiooniandjad edaspidi esitama maksu- ja tolliametile (MTA) nende sõlmimise hetkel optsioonilepingud, mida ei ole kas notariaalselt kinnitatud või sõlmimisel digiallkirjastatud.

Kui valitsus ettepanekut kabinetinõupidamisel toetab, alustab rahandusministeerium tööd tulumaksuseaduse muutmiseks.

Osalusoptsioonide andmine on levinud töötajate motiveerimise meetod kõrge kasvupotentsiaaliga ettevõtetes.

Tagasi üles