Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Ostja kahtlustab: Telia müüs mulle praaktelefoni (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: Ekraanitõmmis Youtube videost

Teliast nutitelefoni ostnud klient peab seda praagiks või kasutatuks, kuna sel leidus väidetavalt mitu väikest täket, Telia aga ei kinnita kumbagi varianti.

«Ostsin Teliast 1. juunil telefoni Samsung Galaxy S7. Poes oli sõbralik müüja, kes avas pakendi ja näitas, mis komponendid paki sees on. Kõik asjad tundusid olemas olevat ja viisin seadme koju,» kirjeldas tarbijatoimetuse poole pöördunud Jürgen.

Kodus seadet lähemalt uurides avastas ta, et üks telefoni nurkadest on täiesti must, justkui oleks see asfaldi või mulla peale kukkunud. «See tekitas küll huvi, miks uus toode on sellises seisukorras, kuid püüdes mitte olla pirtsakas klient, otsustasin selle maha hõõruda ja edasi uudistada. Mustuse alt avanes kurb vaatepilt - telefoni metallist ääres oli auk sees. Ääres oli veel mustust, mille jätsin pühkimata, et Teliale näidata,» kirjeldas mees.

Telia infoliinile helistades vabandati kliendi ees ning soovitati telefonil mitte kaitsekilesid eemaldada, see karpi tagasi panna ning järgmisel päeval esindusse tagasi viia. Seda Jürgen tegigi ning järgmisel päeval teenindajaga suheldes selgus, et kuna seade on juba esindusest väljunud, pole enam suurt midagi ette võtta.

«Uurisin, kas leidub alternatiive ja teine võimalus oli see ekspertiisi saata, mis oleks võtnud kuni 14 päeva aega. Sain aru, et tõenäoliselt palju õnne sellega ei oleks ja soovitati mul hoopis telefonile ümbris hankida, mis täkke ära kataks,» rääkis mees.

Kuna mainiti, et täke on väike ja seda on raske märgata, tekkis Jürgenil tunne, nagu oleks tema süüdlane. Hiljem kodus telefoni kasutama hakates eemaldas ta mustuse ja kiled ning avastas, et alumises nurgas leidub veel üks väiksem täke.

«Leian, et Telia on mind petnud - seade on kas tehases kahjustada saanud või siis tõenäolisemalt kasutatud juppidest kokku pandud. Isiklik arvamus on, et telefon on lihtsalt kasutatud ja garantii korras välja vahetatud, kuid imestama paneb see, et isegi mustust ei oldud eemaldatud,» oli Jürgen pettunud.

Telia meediasuhete juht Raigo Neudorf kinnitas, et kõik Telia poolt müüdavad telefonid on uued ning saabuvad ettevõtte müügivõrku otse tootjatehasest. Varasemalt kasutatud telefone kliendile uue pähe kindlasti ei müüda.

«Seda, kas ja miks oli nimetatud telefon väidetava defektiga, on enam kui kuu aega pärast telefoni ostmist väga raske hinnata. Et sääraseid juhtumeid vältida (sealhulgas ka võimaliku tehasepraagi esinemist), saab ilmselt soovitada vaid üht: enne seadme soetamist see pakendist välja võtta ja üle vaadata,» rääkis ta.

Neudorf märkis, et tehasepraagi alla liigituvaid juhtumeid esineb siiski väga harva. Kindlasti tasub seesuguste kahtluste korral suunata seade ekspertiisi ning taotleda esinduselt selle läbiviimise ajaks endale asendustelefon.

Tagasi üles