Viimaste majandustulemuste valguses on investorid ja analüütikud hakanud muret tundma maailma suurima spordivahendite tootja Nike tuleviku pärast, kirjutab Business Insider.
Adidase ja Under Armouri võimas kasv jätab Nike selgelt varju
Nike avalikustas eelmisel nädalal oma finantsaasta neljanda kvartali majandustulemused, mis jäid Wall Streeti analüütikute prognoosidele alla. Ettevõtte käive kasvas küll kuus protsenti 8,24 miljardi dollarini, samas olid analüütikud oodanud 8,27 miljardi dollari suurust tulemust. Järgmiseks kvartaliks prognoosib Nike umbes viieprotsendist kasvu, analüütikute keskmine hinnang oli sätitud aga 9 protsendi peale.
Samal ajal kui Nike kasv on aeglustunud, on hoo üles võtnud väiksemad konkurendid Adidas ja Under Armour. Eriti on see probleemiks Põhja-Ameerikas, kus Nike käive jäi eelmises kvartalis samaks; kasv tuli hoopis Lääne-Euroopa, Hiina ja Jaapani regioonidest. Mitmel areneval turul ning Kesk-Euroopas ja Ida-Euroopas Nike käive hoopis kukkus.
Nike suurim rivaal Adidas kasvatas oma käivet esimeses kvartalis rekordilised 17 protsenti, tulemuseks oli 4,8 miljardit eurot (5,3 miljardit dollarit), teise kvartali tulemusi ei ole Saksamaa suurettevõte veel avalikustanud. Aasta lõikes loodab Adidas käivet kasvatada 15 protsenti.
Kodumaise rivaali Under Armour käive kasvas kalendriaasta esimeses kvartalis lausa 30 protsenti, teise kvartali tulemusi pole veel avalikustatud. Aasta lõikes sihib ettevõte 5 miljardi dollari suurust käivet. Selle näitajaga jääb Under Armour Nike küll veel mitmekordselt alla - maailma suurima sporditarvete tootja viimase finantsaasta käive oli 32,7 miljardit dollarit.