Narvas registreeritud veebipood jättis Soome päritolu kliendile kauba saatmata, kuigi ta oli selle eest maksnud. Tarbijakaitsel osutus raskeks kauplejaga ühendust saada.
Eesti veebipood tegi soomlasest kliendile külma (2)
Aasta alguses tellis Soome tarbija veebilehelt www.come2shop.eu Bosch köögikombaini väärtusega 301 eurot, mille eest tasus pangaülekandega. Vaatamata korduvatele päringutele ei jõudnud tellitud kaup ostjani, mistõttu esitas ta kaebuse EL tarbija nõustamiskeskusele. Kuna OÜ ShoppingGuide veebipood on äriregistri andmeil registreeritud Narvas, asus kaebust lahendama Eesti tarbijavaidluste komisjon.
Tarbijakaitsel esines probleeme kauplejaga kontakteerumisel. Kodulehel avaldatud e-postiaadressile ei olnud tehnilistel põhjustel võimalik kirja saata ning äriregistri aadressilt vastust ei laekunud. Ka tähitud postiga saadetud kaebuse materjalid ei jõudnud tõenäoliselt nendeni, sest Omniva andmeil polnud võimalik kirja adressaadini toimetada ning see on ootel Narva postkontoris.
Soomlane nõudis köögikombaini eest makstud summa (301 eurot) tagastamist ning komisjon leidis, et nõue tuleb rahuldada. Komisjon tuvastas, et ShoppingGuide OÜ suunas oma veebilehel aktiivselt kaupu müügiks, pakkudes neid muuhulgas Soome, kuna veebilehe külastajal oli võimalik valida menüüst soomekeelne info. Ka talle saadetud müügiarve oli soomekeelne.
Soomlane oli saatnud kauplejale mitmeid kirju palvega saata köögikombain tema poole teele ning võtnud ka telefonitsi ühendust. Veebipood oli kliendi sõnul telefonitsi lubanud raha tagastada, juhul kui ei suuda kaupa kohale toimetada. Poole aasta jooksul ei toimunud aga kauba saatmises ega raha tagastamises mingisugust muutust.
Soome tarbijakaitseseaduse kohaselt võib ostja lepingust taganeda, kui müüja ei ole talle kaupa üle andnud mõistliku tähtaja jooksul. Lepingust taganemisel peab müüja ostjale viivitamata tagastama kõik lepingu alusel saadud maksed.