Kui sanktsioone poleks pikendatud, kaotaksid nad kehtivuse 31. juuli 2016. Seega tuleb teema juurde tagasi tulla hiljemalt selle aasta lõpus, kui tahetakse, et sanktsioonid ka pärast 31. jaanuarit 2017 edasi kehtiksid. Piirangute võimalik leevendamine on seotud Minski lepete täitmisega Venemaa poolt. Majandussanktsioonid Venemaa vastu kehtestati 2014. aasta suvel sõjategevuse tõttu Ukrainas ning rahvusvahelise õiguse rikkumise eest.
Lisaks ELile on majandussanktsioonid Venemaa vastu kehtestanud ka USA. Keelatud on tehingud tervete majandussektorite sees.
Sanktsioonidega keskendutakse finants-, energeetika- ja kaitsetööstussektorile. Näiteks naftasektorile seatavad piirangud peaksid avaldama mõju uute naftaväljade uurimisele ja välja arendamisele, mis tähendab, et nende mõju avaldub alles pikemas perspektiivis. ELi ettevõtetel on muuhulgas keelatud müüa Venemaale nafta- ja gaasijuhtmete osi, pumpasid, ujuvplatvorme jms, samuti teostada vastavate seadmete tehnilist hooldust.
Välisministeeriumi andmetel on kaitsetööstusega seoses keelatud relvade ja igasuguste nendega seotud materjalide, sealhulgas tulirelvade ja laskemoona, sõjaväeveokite ja -seadmete, poolsõjalise varustuse ja neile ette nähtud varuosade otsene või kaudne müümine, tarnimine, üleandmine või eksport Venemaale. Seda olenemata sellest, kas tooted on pärit liikmesriikide territooriumilt või mitte. Samuti on keelatud relvade ja igasuguste nendega seotud materjalide, sealhulgas tulirelvade ja laskemoona, sõjaväeveokite ja -seadmete, poolsõjalise varustuse ja neile ette nähtud varuosade importimine, ostmine või vedamine Venemaalt. Peale selle on keelatud Venemaale pakkuda rahastust kaitsetööstuse sektoris.
USA ja EL on pannud piirangud ka tehnoloogiatele, näiteks horisontaalne puurimine, mida vajatakse kildagaasi tootmiseks, süvaveeliste naftaväljade ning Arktika gaasi- ja naftaväljade arendamiseks. Seega on ka ameeriklased paika pannud sektoriülesed piirangud.