Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kuus asja, millega kliendid müüjatele parajat peavalu valmistavad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Anna-Maria Uulma
Copy
Veebileheküljed, mis küsivad liigseid andmeid, tekitavad tarbijates kahtlusi.
Veebileheküljed, mis küsivad liigseid andmeid, tekitavad tarbijates kahtlusi. Foto: Toomas Tatar

Poemüüjad seisavad sageli pikki päevi jalgel ning püüavad klientidele parimat teenindust pakkuda. Sealjuures on nii mõndagi, mida müüjad tahaksid, et kliendid teaksid ja oskaksid poes käitudes järgmiste punktidega arvestada.

1. Klient kahtleb müüjas, kui viimane väidab, et soovitud toode on välja müüdud.

Pole põhjust kahtlustada müüjat valetamises, sest mitmetes poodides sõltub müüja palk muuhulgas ka müügitulust, mistõttu võiksime müüjaid usaldada. Nemad soovitavad ja müüvad meile kaupa, et lisaraha teenida. Seega kui sulle öeldakse, et Michael Korsi kott on otsas, siis tõenäoliselt nii ka on ning müüja ei mõelnud seda välja, et klienti kiusata.

2. Klient ostab midagi ning soovib kauba peaaegu koheselt tagastada.

Kui sa ei ole enda valikutes kindel, siis mine koju ja mõtle sellele. Kui tunned, et vajad veel hiljemgi poes nähtut, siis tule tagasi ja soeta see endale. Pole mõtet osta kaupa, mida tuled mõne tunni või päeva pärast tagastama - sellega raiskad nii enda kui ka klienditeenindaja aega.

3. Klient segab muu jutuga vahele, kui müüja abistab juba mõnd teist inimest.

Vahel näeb klient, et müüja on hõivatud ja abistab hetkel kedagi teist. Siiski pöördutakse müüja poole sellisel hetkel küsimusega: «Kui palju see või teine toode maksab? Kas seda suurust on teil veel?». Tuleks mõista, et selline käitumine hajutab müüja tähelepanu ning isegi kui ta püüab mitme kliendiga korraga tegeleda, siis tihti on see raske ja mõnes poes ka keelatud. Seega kannata mõni minut, kuniks klienditeenindajal on aega sinuga rahulikult tegeleda.

4. Klient saabub poodi viis minutit enne selle sulgemist.

Klienditeenindajad saavad igati aru, kui sa soovid vaadelda 45 minutit kõrvarõngaid, aga tasuks teada, et klienditeenindaja on õhtu lõpuks seisnud tundide kaupa jalgadel, mistõttu võiksid sina kui klient tulla tagasi järgmisel hommikul, sest kõrvarõngad ega muu kaup ei kao kuhugi.

5. Klient räägib telefoniga samal ajal, mil müüja teda aidata üritab.

On igati viisakas oma telefon ära panna, kui oled klienditeenindaja poole pöördunud ning asud temaga suhtlema. Ta aitab leida sulle parimat, mis poes leidub ja soovib teha oma tööd. Müüja ei soovi tunda enda tööd tehes nagu viiks ta autos kooli enda teismelist last.

6. Klient viskab letilt võetud toote suvaliselt sinna, kuhu see tegelikult ei  kuulu.

Jah, see on müüja kohustus asju vastavalt poe süsteemile oma kohale paigutada, aga klient võiks olla taktitundelisem ja mitte jätta näiteks kaelakeed kellade juurde.

Allikas: Business Insider

Tagasi üles