Kui seni on Eesti kaubandusketid ehitanud aina suuremaid poode, siis nüüd on üks kett otsustanud ujuda nö vastuvoolu ja avada väikseid mugavuspoode.
Üks poekett ujub Eestis vastuvoolu (3)
Rimi on Tallinna kesklinnas avanud juba kolm mugavuspoodi, viimane neist avati Viru tänaval. «Viru tänava Rimi on kompaktne kauplus, mille eesmärk on pakkuda elementaarset toidu- ja esmatarbekaupa. Samuti on seal olemas soojatoidulett ning ei puudu ka salatibaar,» rääkis Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja.
«Meie jaeketi kogemus kinnitab, et eestimaalased eelistavad aina rohkem suuremaid kauplusi,» ütles Maxima kommunikatsioonijuht Katja Ljubobratets. Seepärast mugavuspoode Maxima lähiajal avada ei plaani.
Selveri pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul mugavuspoode poeketil praegu pole. «Kui leidub sobiv asukoht ja piisav kliendivoog, siis kindlasti sellise formaadiga kaupluse rajamist kaaluksime,» ütles Erilaid.
Coopi pressiesindaja Martin Miido sõnul on mugavuspoe mõiste kasutusele võtmisel liigselt keskendutud kirjapilti ning vähem selle sisusse. Mugavuspoe mõiste kasutamine tuleneb tema sõnul inglisekeelsest väljendist convenient store, mille eesmärk on täita tarbijate esmavajadused kaupluse lähiümbruses.
«See tähendab, et ta saab esmavajaliku kauba, kuid nädalaostud teeb ta suure tõenäosusega mujal, suurema kaubavalikuga kaupluses. See, kas esmavajalik kaup on kohvi, pitsa või röstsai, sõltub juba konkreetsest piirkonnast,» ütles Miido. Ta lisas, et selline mugavuskauplus võib asuda vanalinna põhitänaval, Lasnamäe üheksakordse maja keldrikorrusel, bussipeatuse kõrval, väikeasula keskel vm.
Coopil on 147 A ja O kauplust ning nende asukoht on valitud just sellest lähtuvalt, mis on kliendile kõige mugavam põhiostude tegemiseks. «Sealhulgas on kauplus näiteks Haapsalu vanalinnas, mis sisult täidab täpselt samasugust rolli, nagu Rimi vanalinna kauplus,» tõi ta näiteid. Suuremad kauplused, nagu Konsum ja Maksimarket, asuvad üldjuhul suurema rahvaarvuga piirkondades ning tagavad selle piirkonna esmavajaliku kauba.