Päevatoimetaja:
Angelina Täker

H&Mi kasuminumbreid tabas järsk langus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
H&M kauplus Moskvas
H&M kauplus Moskvas Foto: DENIS SINYAKOV/REUTERS

Kiiremoeketi Hennes & Maurits (H&M) esimese kvartali majandustulemused näitavad kasumi langust lausa kolmandiku võrra. Ettevõtte esindajate sõnul on selle taga tugev dollarikurss, mille mõju annab tunda ka teises kvartalis.

Ettevõtte selle aasta esimese kvartali kasum oli 2,55 miljardi rootsi krooni ehk 271,2 miljonit eurot, samal ajal, kui mullu näitasid sama perioodi kasuminumbrid 3,61 miljardit rootsi krooni ehk 382,9 miljonit eurot, vahendab Marketwatch. Kuigi see näitab ettevõtte kasumi langust ligi kolmandiku võrra, ületas 2,55 miljardi rootsi krooni suurune kasum FactSet analüütikute ennustatud 2,49 miljardi rootsi krooni. 

Rootsi kiirmoeketi esindajate sõnul on sellise kasuminumbri languse taga tugev USA dollari kurss, mis suurendas rõivaste kokkuostuhinda, kuna see on peamine valuuta, mida H&M kasutab riiete ostuks oma Aasia partneritelt. Ka avaldas kasumi langusele mõju ka soe talv, mistõttu osutus talverõivast läbimüük plaanitust oluliselt väiksemaks.

«Arvatavasti avaldab tugev dollari kurss negatiivset mõju ka selle aasta teise kvartali majandusnäitajatele,» sõnas ettevõtte tegevjuht Karl-Johan Persson, lisades, et arvatavasti suudetakse majandusnäitajatega taas eelmise aastaga võrreldes jälle positiivsesse tasakaalu jõuda majandusaasta lõpuks.

Kuigi hetkel on kiirmoeketti tabanud kerged tagasilöögid juba sissetöötatud turgudel, jätkab ettevõte oma laienemisplaani, mis puudutab nii uutele turgudele minekut kui ka e-kaubanduse osakaalu suurendamist. Viimane on Perssoni sõnul juba tõestanud oma kasumlikkust.

Juunikuu jooksul on H&M avanud e-poe võimaluse veel seitsmes Euroopa riigis, sealhulgas Iirimaal ja Horvaatias. Ettevõtte esindajate sõnul plaanitakse selle aasta jooksul avada e-pood ka Jaapani, Kreeka, Kanada ja Lõuna-Korea elanikele, et aasta lõpuks oleks H&Mi e-poe võimalus kättesaadav 34 riigis.

Mis puudutab jaekaupluste arvu suurendamist, siis novembri lõpuks tahab Rootsi kiirmoekett avada täiendavalt veel 425 kauplust, sealhulgas ka esimesed kauplused Uus-Meremaal, Küprosel ja Puerto Ricos. Veebruari lõpu seisuga kuulus ettevõttele 3970 kauplust, mis on 419 võrra rohkem kui aasta aega tagasi.

H&M on käibe poolest suuruselt teine kiirmoekett maailmas, jäädes alla vaid Hispaania päritolu konkurendile Zarale.

Tagasi üles