Volkswageni vemp pani pidurit diiselautode müügile Euroopas (1)

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Äsja astus aktsionäride ette Audi tegevjuht Rupert Stadler, et anda edasi nutused uudised: «Sellest diisliasjast kujunenud koorem ei ole kergenenud.»

Jutt käib septembris selgunud seigast, et emafirma Volkswagen näitas diiselmootoritele vajaduse korral võltsitud puhtust.

Pärast pikki aastaid stabiilset müüki on Audi diislite turuosa Euroopa Liidus hakanud langema, kirjutab Financial Times. Kui 2015. aastal oli antud protsent diislite turul 69, siis tänavuse esimese nelja kuuga on näitaja kukkunud 67 protsendi peale.

Samal ajal selgub statistikast, et Volkswageni vemp on ilmselt mänginud arvestatavat rolli Euroopa tarbijate peletamisel eemale diiselautodest ja nende tõukamisel bensiini ning elektriga liikuvate sõiduvahendite suunas.

Diiselautode turuosa Euroopas oli languses juba enne Volkswageni vahelejäämist, kuid kukub pärast seda kiiremini, näitavad Euroopa Autotootjate Ühenduse (ACEA) andmed 15 riigi kohta kaasa arvatud Prantsusmaa, Saksamaa ja Suurbritannia.

Euroopa autotootjate jaoks on probleem tõsine, kuna Euroopa Liidus on diiselautode osa kogumüügist üle poole – kõvasti kõrgem, kui mujal maailmas.

Kuna reegleid on nüüdseks karmistatud nii diisel- kui bensiiniautode vallas, võib tootjatele hakata avalduma tugev surve «sõita» sügavamale elektriautode territooriumile.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles