Päevatoimetaja:
Sander Silm

Poest valesti kaasa antud mööblitükid tõid ostjale sekeldusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Klaasid, mis ei sobinud köögimööbliga kokku.
Klaasid, mis ei sobinud köögimööbliga kokku. Foto: Tarbija24

Tarbija24-le kirjutas tallinlanna Svetlana, kes kurtis, et sai mööblipoest Sisustus 5 vigase köögikomplekti, mille eest pood polnud nõus raha tagasi andma. Poe versiooni järgi pani naine ise mööbli valesti kokku ning tema nõudel polnud alust.

Svetlana selgitas, et ostis detsembri alguses Kadaka teel asuvast mööblipoest 8700-kroonise köögikomplekti. «Müüja pakkus mulle kaupa kohe laost, et ma ei ootaks kolm kuud. Ma ostsin,» selgitas ta.

Hiljem, kui selgus, et kaasapandud klaasid ei kuulunud komplekti juurde ning kapp hästi kokku ei sobitunud, võttis naine ühendust poega. Kui aga sealt kirjalikule kaebusele 15 päeva jooksul vastust ei tulnud, helistas ta tarbijakaitsesse.

Pärast tarbijakaitsesse pöördumist võttis naisega siiski ühendust poe juhataja. Direktor pakkus lahendusena välja mööbli väljavahetamise uue vastu, ent seks hetkeks soovis Svetlana juba raha tagasi saada.

«Kuidas ma pean edasi käituma selles situatsioonis? Ma maksin 8700 krooni prügi eest. Kas ma saan seaduse järgi raha tagasi nõuda?» küsis pettunud naine Tarbija24-le saadetud kirjas.

Pärast pikka kemplemist ning Kanal 2 sekkumist sai Svetlana oma raha siiski tagasi. Kanal 2 saatest «Reporter» selgus, et naine oli osaliselt mööbli ise valesti kokku pannud ning mõned jupid olid talle kogemata valesti kaasa pandud.

Mööblikaupluse komplekteerijate sõnul pole Svetlanal midagi nõuda – osa mööblit on valesti kokku pandud ja nii mõnedki vead tekkinud just sellest. «Kõige suurem viga oli see, et tööpinna põõnadel olid esimene ja tagumine ära vahetatud,» möönis kaupluse mööbli komplekteerija Margus Kuuse.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi ütles Kanal2 uudistemagasinis, et kui kaup vastab sellele, mis ta ostis ja ta on teadlik sellest ning talle lihtsalt see mööbel siiski ei sobi, siis tal ei ole õigus seda raha tagasi nõuda.

«Juhul kui tarbija on ise selle valesti kokku pannud ja avastab, et tänu sellele see mööbel on puudusega või kasutamiskõlbmatu, sellisel juhul on see tarbija enda vastutus. Teine asi oleks siis, kui tarbija oleks poe poolt tellinud mööbli kokkupaneku,» lisas Kauksi.

Vaata ka reporter.ee videot.

Tagasi üles