Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Selvekassad jõudsid kiirlaevale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Q-shopping Tallinki kiirlaeval.
Q-shopping Tallinki kiirlaeval. Foto: AS Tallink Grupp

Tallink avab Helsingi ja Tallinna vahel sõitva kiirlaeva Star Supermarketis iseostlemise lahenduse Q-Shopping.

Kasutatav lahendus on tuttav paljudest toidupoodidest nii Eestis kui ka Rootsis, kus kliendid saavad spetsiaalset mobiilset seadet kasutades registreerida oma ostu ning teostada makse selleks ettenähtud isemaksekassas ilma tavapärasesse teeninduskassasse pöördumata.

Q-Shoppingu süsteemi kasutamiseks on vajalik pardakaart, mis muuhulgas sisaldab infot Tallinki lojaalsusprogrammi Club One kuulumise kohta. Pärast toodete registreerimist on ostu eest võimalik tasuda kõikide Tallinki pardal aktsepteeritud krediit- ja deebetkaartidega.

Et Club One konto on seotud reisija broneeringuga ja sellest tulenevalt ka pardakaardiga, kantakse kõik ostult saadud boonuspunktid automaatselt üle kliendi Club One kontole. Kaardimakse puhul isemaksekassas ei pea kassateenindaja makseprotsessi sekkuma. Kui klient soovib maksta sularahas, on tal võimalik pöörduda tavapärasesse teeninduskassasse. 

Ostlemise käigus näeb klient skanneril jooksvalt infot tema ostukorvis olevate toodete kohta, nagu kauba väärtust ja muud olulist teavet. Teenusepakkuja Nixori ja nende partneri Datalogicu andmetel on see maailmas esimene teadaolev iseostlemise süsteem laeva pardal, kuigi tegu on juba hästituntud ostumeetodiga maismaa poesüsteemides.

Tagasi üles