Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ungari reklaamib Briti lehes Euroopa Liitu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Viktor Orbán.
Viktor Orbán. Foto: SCANPIX

Eile leidis aset Euroopa liidrite ja meedia ühisüritus veenmaks britte Euroopa Liitu edasi jääma, kirjutab Financial Times.

Nii näiteks ostis Ungari peaminister Viktor Orbán terve lehekülje suuruse reklaamipinna ajalehes Daily Mail, et «saarlasi» jääma meelitada.

Orbán alustab nentides, et valik kuulub brittidele. Kuid ta lisab: «Aga ma kinnitan teile, et Ungari kui Euroopa Liidu liige seisab uhkelt teie kõrval.»

Poliitilise reklaami alt, mis on loomulikult kinni makstud riigi rahaga, ei puudu Orbáni oma allkiri.

Britte anub mitte lahkuda terve koor juhtivaid hääli Euroopas. Mõned sõnastavad karme majanduslikke hoiatusi, teised rõhuvad emotsioonidele ja solidaarsusele.

Tänaseks on paljudesse Briti lehtedesse tellinud reklaame Prantsuse suurfirmad. Ka nemad vannutavad britte mitte lahkuma ning rõhutavad, et nende edasised värbamised ja investeeringud Ühendkuningriigis sõltuvad sellest, kas viimane jääb «kindlalt ja kestvalt ühisturule ankrusse.»

Reklaamile on alla kirjutanud näiteks Airbus, BNP Paribas, Engie, Ingenico ja Safran, lekitas Financial Timesile kursisolev allikas. «S'il vous plaît amis britanniques, remain,» alustavad ettevõtted. Ja lõpetavad: «Vos amis français.»

Rootsi äriväljaanne Dagens Industri on pidanud vajalikuks võtta appi Abba enda. «Take a Chance on EU,» laulab leht.

Tagasi üles