Eile leidis aset Euroopa liidrite ja meedia ühisüritus veenmaks britte Euroopa Liitu edasi jääma, kirjutab Financial Times.
Ungari reklaamib Briti lehes Euroopa Liitu
Nii näiteks ostis Ungari peaminister Viktor Orbán terve lehekülje suuruse reklaamipinna ajalehes Daily Mail, et «saarlasi» jääma meelitada.
Orbán alustab nentides, et valik kuulub brittidele. Kuid ta lisab: «Aga ma kinnitan teile, et Ungari kui Euroopa Liidu liige seisab uhkelt teie kõrval.»
Poliitilise reklaami alt, mis on loomulikult kinni makstud riigi rahaga, ei puudu Orbáni oma allkiri.
Britte anub mitte lahkuda terve koor juhtivaid hääli Euroopas. Mõned sõnastavad karme majanduslikke hoiatusi, teised rõhuvad emotsioonidele ja solidaarsusele.
Tänaseks on paljudesse Briti lehtedesse tellinud reklaame Prantsuse suurfirmad. Ka nemad vannutavad britte mitte lahkuma ning rõhutavad, et nende edasised värbamised ja investeeringud Ühendkuningriigis sõltuvad sellest, kas viimane jääb «kindlalt ja kestvalt ühisturule ankrusse.»
Reklaamile on alla kirjutanud näiteks Airbus, BNP Paribas, Engie, Ingenico ja Safran, lekitas Financial Timesile kursisolev allikas. «S'il vous plaît amis britanniques, remain,» alustavad ettevõtted. Ja lõpetavad: «Vos amis français.»
Rootsi äriväljaanne Dagens Industri on pidanud vajalikuks võtta appi Abba enda. «Take a Chance on EU,» laulab leht.