Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kuidas saab toit lennukisse?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
LSG Sky Chefs valmistab Tallinnas päevas tuhandeid eineid, millest mõned vajavad soojendamist ja teised kõlbavad süüa külmalt.
LSG Sky Chefs valmistab Tallinnas päevas tuhandeid eineid, millest mõned vajavad soojendamist ja teised kõlbavad süüa külmalt. Foto: Sander Ilvest

Lennukis tellitud kosutus on tõenäoliselt üks turvatumaid eineid, mida on võimalik süüa. Samas on see ka rahvusvaheline äri, mida osaliselt aetakse Eestis – maailma suurim pardatoitlustaja LSG Sky Chefs Tallinnas valmistab päevas 2000–2500 einet.

Kui tavalises restoranis on kokal omajagu mänguruumi, siis nõuded lennukitoidule on tunduvalt karmimad: portsjonid peavad alati olema ühesugused, ja seda nii toorainelt kui ka koguselt. Grammi pealt. Kui roas on ette nähtud kaks kirsstomatit, peab alati taldrikul olema kaks kirsstomatit.

Peale eelöeldu läbib lennukitoit ja selle tooraine põhjaliku turvakontrolli, ka lennujaam kontrollib veel omakorda LSG köögis töötavate inimeste tausta. Toit liigub umbes nagu konveieril – külmikust kööki valmistamisele, sealt hoiuruumi, autosse ja lennukisse. Pärast valmimist jahutatakse toit kiiresti maha, et sooja eine serveerimisel oleks see lennukis endiselt värske.

Tagasi üles