Erakorraline audit tehakse vastavalt kinnisvaraomaniku soovile. Selle ulatuse ja kontrollimise aluseks võetavad dokumendid määrab tellija. Erakorraline audit on mõistlik teha kui tekib kahtlus paigaldise ohutuses või näiteks kinnisvara soetades.
Paber, mis päästab elusid
Jättes kõrvale seaduse nõuded, tuleb rõhutada, et elektripaigaldise audit on eelkõige vajalik kodu- või kinnisvaraomanikule, et tagada iseenda, oma lähedaste, klientide ja töötajate ohutus.
Tõesti, esimene reaktsioon nõutud auditi osas on enamasti vastumeelsus. Tegemist on kohustusliku kontrolliga, mis on seadusega nõutud. Selle eesmärk ei ole aga toota rohkem dokumente, vaid aidata meil tunda ennast turvaliselt ja kindlustada end elektriohtude vastu. Elektriala inimesena nimetaksin seda positiivseks bürokraatiaks, mis aitab hoida ohutust.
Olles elektrivõrguga liitumiste protsessi käigus näinud auditi tellimisega seotud raskusi, alustas Elektrilevi tänavu elektrisüsteemi auditi ja mõõtelabori teenuse pakkumist. Tegemist on võrguettevõttele vabaturu teenusega, mis tähendab, et konkureeritakse kõigi teiste teenust pakkuvate elektritööde ettevõtjatega. Kliendil on võimalus valida auditit läbi viima endale sobiv ettevõte.
Mida täpsemalt Elektrilevi auditi käigus tehakse? Elektrisüsteemi visuaalne kontroll, seadmete vastavuse kontrollimine, elektrisüsteemi dokumentatsiooni kontroll, maandus- ja potentsiaalijuhtide mõõtmine, kaablite ja juhtmete isolatsioonitakistuste mõõtmine, kaitserakenduste mõõtmine, rikkevoolukaitsme rakendumise mõõtmine. Kõik, mis vajalik, et tagada Teie majapidamise elektrisüsteemi ohutus ja korrasolek ning vajadusel võimalus viidata puudustele.
Elektrialast kaugetel inimestele jääb auditi teema reeglina keeruliseks. Just seetõttu ongi mõistlik usaldada need tegevused asjatundjatele. Nagu ei saa hambavalu puhul loota iseenda teadmistele, tasub ka elektritööd delegeerida usaldusväärsele teenusepakkujatele.
Täpsemat infot elektripaigaldise auditi kohta leiad Tehnilise Järelevalve Ameti kodulehelt.