Veekahjustus puudutab eelkõige sõiduki elektrisüsteemi. «Kui vesi on tunginud salongi või teistesse vett kartvatesse kohtadesse, saavad kahjustada juhtplokid, elektrilised pesad/pistikud, andurid ja täiturid, mis ei ole ette nähtud töötama märjas keskkonnas,» rääkis Hiieleek.
Kui vigased andurid, täiturid ja juhtplokid on võimalik üpris lihtsalt müüja poolt ära vahetada (viimaste korral ei pruugita seda ka teha nende kõrge soetushinna tõttu), siis elektrilisi pistikuid ja pesasid suure töömahu tõttu ei pruugita vahetada ning see tähendab, et vett saanud elektriline ühendus võib hakata korrodeeruma. «Eriti hull on asi näiteks soolase mere/ookeanivee kahjustuse korral,» lisas ta.
Korrosioon võib olla ka pikemaajaline. Sõidukit ostes ei pruugi viga avalduda, kuid ajapikku võib see tekitada erinevaid elektrilisi probleeme, mida võib ka kogenud tehnikul väga keeruline üles leida, sest elektrilised ühendused on tihti paigutatud väga keeruliste ja raskesti ligipääsetavate kohtade peale ning viga võib avalduda väga veidral moel.
«See tähendab üldiselt väga suurt rahakulu sõiduki omanikule ning üks korda tehtud viga võib omaniku õige pea teenindusse tagasi tuua järgmise veaga ja nii edasi,» rääkis Hiieleek. Tihti ei pruugi kontakti probleem olla ka pidev, see võib ära kaduda ja taas suvalisel ajahetkel tagasi tulla. Seetõttu on veale ka keeruline jälile saada.
«Tänapäeva sõiduautod on väga mahuka ja keerulise elektrisüsteemiga - omades kümneid erinevaid juhtplokke, sadu elektrilisi kontakte ning kilomeetreid juhtmeid, sealjuures on enamik nendest komponentidest ette nähtud töötamaks tavapärase õhuniiskuse juures, mitte otseselt vee sees,» sõnas konsultant. Kui sõiduki ostmisel on ostjal kahtlus veekahjustuse olemasolu kohta, siis on mõistlik see sõiduk sinnapaika jätta, soovitas ta.