Sotsiaalministeerium rõhutab, et ühelgi tööandjal pole õigust töötajale keelata puhkepauside tegemist või liikuva iseloomuga töö puhul aegajalt istumist.
Ministeerium: tööandjal pole õigust klienditeenindajale istumist keelata
Ükski reegel ei näe ette ega saagi ette näha detailset seismise, istumise, kõndimise korraldust sundasenditega töökohtadel, kirjutab sotsiaalministeeriumi tööelu arengu osakonna juhataja Thea Treier ministeeriumi ajaveebis.
Klienditeenindaja töös esinevad füüsilise töö raskus, sama tüüpi liigutuste kordumine ning üleväsimust põhjustavad sundasendid ja -liigutused, mis võivad aja jooksul viia tervisekahjustuseni. Töötaja füüsilise ülekoormuse vältimiseks peab tööandja kohandama klienditeenindaja töö töötajale võimalikult sobivaks.
Töökoha kujundamisel ja töö korraldamisel peab arvestama klienditeenindaja kehalisi, soolisi ja ealisi iseärasusi, samuti väsimist tööpäeva jooksul. Kuna tegemist on füüsilise töökoormusega ja pikaajalises sundasendis töötamisega, peab töötajale võimaldama tööpäeva või vahetuse jooksul tööaja hulka arvatavaid vaheaegu.
Eraldi tuleb arvestada raseda terviseriskidega, muuhulgas füüsilist väsimust või ülekoormust põhjustavate sundasendite või –liigutustega (pidev töötamine seistes või istudes, kiire töötempo jm). Rasedale peab tööandja võimaldama lamamisvõimaluse kasutamise.
Nii tuleb klienditeenindajale luua töökeskkond, kus töötaja saab parajalt seista, aeg-ajalt istuda, kõndida ja puhata. Oluline on vahelduvus ja pidevatest sundasenditest ning -liigutustest hoidumine, paindlik vaheaegade kasutamine.
Keegi ei pane pahaks müügisaalis seisutoolile nõjatuvat teenindajat, kes on vajadusel valmis meid koheselt abistama. Küll häiriks meid tusane ja ükskõikne seisev teenindaja, kes ei pane tähele saalis viibivat abivajajat klienti.
Vaata ka nõuandeid Tööelu portaalis, küsimuste korral võib võtta ühendust tööinspektsiooniga infotelefonil 640 6000 või kirjutada juristile jurist@ti.ee.