Swedbank: kauplejad on tuleviku suhtes optimistlikud

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ostukorv
Ostukorv Foto: Marianne Loorents / SL Õhtuleht

Eesti jaekaupmehed on tuleviku suhtes mõõdukalt optimistlikult meelestatud. Käivet plaanib kasvatada rohkem kui pool küsitlusele vastanud jaekaupmeestest ning keskmiseks käibe kasvuks oodatakse tänavu 4,4 protsenti. Viiest neli usuvad, et kasumlikkus jääb vähemalt samaks, näitab Swedbanki värske kaubandusettevõtete uuring.

Swedbanki kaubanduse sektori juht Ardo Pajur tõi uuringutulemusi kommenteerides välja, et küsitletud ettevõtted plaanivad kaubanduspinda suurendada vaid nelja protsendi võrra.

«See on ka loogiline, kuna e-kaubanduse kiire areng ja müügipinna madal tootlikkus pärsivad vajadust kaubanduspinda suurendada,» selgitas Pajur pressiteates. «Laienemisest olulisemaks peetakse e-kaubanduse arendamist, kulude optimeerimist ning tööd kaubavaliku muutmisel.»

Pajuri sõnul peab täna e-poodi umbes iga kolmas kaubandusettevõtja: «Enim e-kaubandusega tegelevaid ettevõtteid leidub kodumasinate ja elektroonika ning spordi- ja vabaajakaupade müüjate seas.»

Swedbanki uuringus osalenud jaekaupmehed prognoosivad e-kaubanduse osakaalu tõusu müügitulus 1,8 protsendini  2016. aastal; 2015. a tegelik osakaal oli 1,1 protsenti ehk müügi kasvu oodatakse 2016. aastal koguni 68 protsenti.

«Eesti ettevõtete e-kaubandusele lisanduvad tarbijate ostud välismaistest e-kauplustest ja just selle osaga peavad meie jaekaupmehed üha tõsisemalt konkureerima ja arvestama oma müügikanalite arendamisel,» märkis Pajur.

Kaubandusettevõtete uuring näitas veel, et kiire palgakasv ja tihe konkurents sunnivad meie kaupmehi efektiivsust tõstma ning uusi müügikanaleid arendama. «Koguni 73 protsenti ettevõtetest plaanib teha olulisi investeeringuid,» lisas Pajur.

Swedbank korraldas kaubandusettevõtete küsitluse neljandat aastat järjest. Uuringus osales 241  Eesti jaekaubandusettevõtet  kogukäibega 3,43 miljardit eurot – mis moodustab veidi enam kui poole kogu sektori käibest – ja mediaankäibega 1,42 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles