Tetra Paki uuring näitab, et seitse Eesti elanikku kümnest peab kartongi kõige keskkonnasõbralikumaks joogipakendiks. Kartong on eelistatuim valik piima ja mahlajookide puhul. 80 protsenti Eesti tarbijatest eelistab kartongpakendis mahlajooke ja 70 protsenti Baltimaade tarbijatest usub, et keskkonnasõbralike pakendite olulisus ainult kasvab.
Tarbijad on keskkonnasõbraliku pakendi eest nõus rohkem maksma
Pool Eesti elanikest on keskkonnasõbraliku pakendi eest nõus rohkem maksma. Võrdluseks, Läti ja Leedu elanikest on nõus keskkonnanutika pakendi eest rohkem raha välja käima. Ühtlasi näitas uuring, et pakendile pööravad enim tähelepanu «tervisliku toidu entusiastid», kes on suurema sissetuleku tõttu keskkonnasõbralikuma pakendi eest nõus ka rohkem maksma.
Uuring järeldab, et Baltimaade tarbijate jaoks on oluline, et toidupakend on funktsionaalne ja seda on mugav kasutada. Samuti peab see olema keskkonnasõbralik. Nagu Eesti tarbijad, pööravad ka Läti ja Leedu tarbijad pakendi puhul tähelepanu kolmele asjaolule: aegumispäev, toote nimi ja koostisosad.
Hoiakud, mida tuleb muuta
Uuring tõi esile, et tarbijate seas esineb väärasid hoiakuid. Näiteks 60 protsenti Eesti tarbijatest usub, et kui kartongpakendis mahla ei hoita poes külmikus, sisaldab see säilitusaineid. See on müüt, sest Eesti seadusandlus kaitseb nimetust «mahl».
Et jooki saaks nimetada mahlaks, ei tohi see sisaldada säilitusaineid. Mahladesse ei tohi lisada suhkrut, sest õige maitse annavad just looduslikud suhkrud. Kartongpakendis olevat mahla võib avamata kujul toatemperatuuril säilitada kuni 12 kuud, mis on võimalik tänu aseptilisele tehnoloogiale ja mitmele kihile – kartong, plastik ja alumiinium.
Tetra Pak alustas teavituskampaaniaga «Hea pakendamine heaks eluks» ja viis läbi uuringu «Toiduvalikud ja elustiiliharjumused Baltimaades».