Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Riideid kortsutav triikraud tunnistati korras olevaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Philipsi aurutriikraud Gc1020/70 maksab Prismas 23,9 eurot.
Philipsi aurutriikraud Gc1020/70 maksab Prismas 23,9 eurot. Foto: ePrisma

Katrin (täisnimi toimetusele teada – toim) ostis pool aastat tagasi pealinnas Rocca Al Mare Prismast triikraua. Koju jõudes selgus, et see ei triigi ehk ei täida selle masina ülesannet.

«See ei triikinud sirgeks ei T-särke ega teksapükse. See ei libisenud üldse kangal, vaid pigem kortsutas seda,» ütles naine.

Kaks korda saatis Katrin triikraua Prisma ekspertiisi, kust tuli see igati terveks tunnistatuna tagasi. Nüüd seisab masin kodus kasutult, kuna oma ülesannet see ei täida.

«Kui oleksime toote Euronicsist ostnud, oleks see kauplus koheselt toote tagasi ostnud või ümber vahetanud,» sai naine Euronicsisse helistades teada ning lisas, et talle jääb arusaamatuks, miks Prisma seda ei tee.

Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Silver Säga selgitas, et Prismas kehtib tarbekaupade puhul ostutšeki alusel tagastamisõigus ilma ajalise piiranguta, kui toode on kasutamata ning müügikõlblik, tootel peavad ka küljes olema kõik etiketid. Kui mõni neist tingimustest ei ole täidetud, siis ei saa Prisma toodet ümber vahetada.

«Juhul, kui toode on võetud kasutusele ning kasutamise käigus ilmneb, et see ei rahulda kliendi vajadusi, ei saa me seda enam teise toote vastu ringi vahetada, kuna kasutatud toodet ei saa me müüa,» ütles Säga selgituseks.

Kuna Katrini triikraud oli kodus järele proovitud, siis ei saanud Prisma sellega muud teha, kui ekspertiisi saata.

«Kui ostetud toode ei tööta, siis ei ole küsimus Prisma-poolses tarbekaupade ümbervahetamises, vaid selliseid juhtumeid reguleerib seadus. Sellises olukorras saadetakse toode reeglina ekspertiisi,» ütles Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektor.

Ekspertiisis käis masin koguni kaks korda, mõlemal juhul tunnistati triikraud täiesti töökorras olevaks.

Seadet kontrollinud ASi Speleta juhataja Andres Simpson ütles, et triikraual, nagu igal teise tehnikatootel, on hind ja selle tehnilised omadused sõltuvuses. «Mainitud triikraud on Philipsi firmamärki kandvatest kõige odavama hinnaklassi toode,» lisas ta.

Kui Speletasse viiakse remonti triikraud, siis saavad nad hinnata ainult tehnilist poolt, mitte funktsionaalsust. Tehnilise poole alla kuulub kuumenemine ettenähtud temperatuurini, temperatuuri regulaatori korrasolu ja juhtmestiku tervis.

«Odavatel triikraudadel tõenäoliselt kasutatakse triiktallas odavamaid materjale, mis võimalik, et ei liigu kangal sama pehmelt ja ei anna päris sama tulemust, kui kallimatel mudelitel,» arvas Simpson.

Samuti on odavam triikraud ilmselt ka kere poolest kergem, mis tähendab, et kasutaja peaks sellele rohkem peale suruma, mis omakorda võib olla üsna ebamugav.

«Samas väita, et triikraud ei triigi, ei ole ka põhjust. Kui võrrelda kallimate mudelitega, siis temperatuur on ju sama. Võimalik, et tuleb kangast eelnevalt niisutada. Me ei tea, kuidas klient seda täpselt kasutas,» sõnas Speleta juhataja.

Seega Katrini küsimus, kas triikraua töötamise määrab ainult raua kuumaks minek või ka see, et riie sirgeks läheks, jääbki antud olukorras vastuseta, sest tehnilise poole pealt on kõik näitajad korras ja funktsionaalsust keegi hindama ei hakka.

«Ausalt, milleks triikraud, kui see oma otsest ülesannet ei täida, ükskõik kui palju see maksab,» oli naine pahane.

Tagasi üles