Lend Tallinnast Bulgaariasse hilines ligi üheksa tundi (1)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Smartlynx lennuk maandumas Tallinna lennuväljale. Illustreeriv foto.
Smartlynx lennuk maandumas Tallinna lennuväljale. Illustreeriv foto. Foto: Küllike Rooväli / Postimees

Pühapäeval Tallinnast Bulgaaria kuurortlinna Varnasse sõitma pidanud reisijad pidid lennuki tehnilise probleemi tõttu oma lendu ootama ligi üheksa tundi. Lend väljus lõpuks kell 00.27.

«Täna pidi väljuma Tallinnast lend Varnasse kell 15.30, aga lend pole siiani väljunud,» kirjutas lugeja õhtul kella 19.30 paiku.

Reisikorraldaja Tez Tour lennuinfo töötaja sõnul oli tegu tehnilise probleemiga, mida ta täpsemalt kommenteerida ei osanud. Edasise info järgi pidi lennuk startima Tallinnast Varna poole kell 00.25. 

Tallinna lennujaamast kinnitati esmaspäeval kella 6 ajal, et Tallinn-Varna lend väljus eile kell 00.27.

Varnas ootasid omakorda lendu turistid, kes soovisid sama lennukiga tagasi Tallinnasse sõita. «Varnast tagasi Tallinnasse sõidab lennuk hommikul umbes kella poole viie, viie paiku,» ütles Tez Touri lennuinfo töötaja.

«Inimesed on paigutatud hotellidesse, kõigile on koht olemas,» kinnitas ta ning soovitas küsimuste korral pöörduda Läti tšarterfirma SmartLynx esindaja poole lennujaamas.

Postimehele kirjutanud lugeja väitel magasid aga inimesed lennujaamas põrandal ja toolidel ning kedagi hotelli ei paigutatud. Tallinna lennujaamast öeldi täna, et lend Varnast Tallinna peaks väljuma kella 7 ajal hommikul.

Lennureisijate õigused

Lennureisijatel tuleb oma plaane tehes tahes-tahtmata arvestada, et lendude hilinemised-tühistamised on selle transpordiliigi argipäevaga kaasas käiv osa, kirjutab tarbijakaitseamet. Reisija kaitseks ja riskide maandamiseks on Euroopa Liidus paika pandud ühtsed lennureisijate õigused.

Kui lennujaamas ilmnevad probleemid, tuleb reisijal esmalt üles otsida lennufirma töötajad või esindajad, kellelt küsida abi ja infot. Neil on ka kohustus jagada teavet lennureisijate õiguste kohta.

Kui lend hilineb üle kahe tunni, on lennufirmal hoolitsuskohustus. Reisijale tuleb pakkuda süüa-juua ja sidevõimalust, näiteks kaks tasuta telefonikõnet. Olenevalt sellest, kui palju lend hilineb, on reisijal õigus ka lennupileti eest kas raha tagastamisele (kui ta otsustab reisist loobuda) või tasuta majutusele (kui lend lükatakse järgmisele päevale).

Kuigi Euroopa Liidu lennureisija õiguste määruse järgi ei peaks reisija lennu hilinemise korral hüvitist saama, on kohtupraktika kolmetunnised ja pikemad hilinemised võrdsustanud tühistamisega ja seega on reisijal pikaajalise hilinemise korral siiski õigus lennufirmalt hüvitist küsida.

Kui lend saabub piletil märgitud sihtkohta rohkem kui 3-tunnise hilinemisega, võib reisijal õigus olla 250–600 eurosele hüvitisele, sõltuvalt lennu pikkusest.

Hüvitis ELi piires:

1500 km või vähem - 250 eurot

üle 1500 km - 400 eurot

Hüvitis ELi lennujaama ja EList väljaspool asuva lennujaama vahel:

1500 km või vähem - 250 eurot

1500–3500 km - 400 eurot

üle 3500 km - 600 eurot

Kui lennuettevõtja pakkus reisijale alternatiivset lendu sarnase graafikuga, võib hüvitist vähendada 50 protsendi võrra. Hüvitise taotlemiseks tuleb esitada oma lennuettevõtjale lennureisija õiguste ELi kaebuse vorm.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles