Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kuidas saada miljonäriks: õpetussõnu naistele (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elustiili ettevõtja Viivika Vahi (vasakul) algatusel kohtusid sel kevadel paari kuu vältel mitteformaalses õhkkonnas restoranis Neikid naised, kes otsisid inspiratsiooni ja tõuget oma äriideega teoks tegemiseks.
Elustiili ettevõtja Viivika Vahi (vasakul) algatusel kohtusid sel kevadel paari kuu vältel mitteformaalses õhkkonnas restoranis Neikid naised, kes otsisid inspiratsiooni ja tõuget oma äriideega teoks tegemiseks. Foto: Erik Prozes

Mõne aasta eest feng shui alase äriga alustanud Viivika Vahi on sageli pidanud nõu andma teistele, kes samuti soovivad ettevõtluses kätt proovida. Aasta alguses otsustas ta kokku kutsuda pundi tuttavaid  ja neile rääkida, kuidas asjaga pihta hakata. Endalegi ootamatult hakkasid kursusele tulema hoopis talle täiesti võõrad inimesed.

Kui äriinnovatsiooni õppiv Vahi tegi aasta alguses oma sõpruskonna naistele Facebookis ürituse nimega «Miljonäride kursus naistele», ei osanud ta arvata, et sellega saab alguse sündmuste jada, mis muudab tema kevadise ajakava väga tihedaks ja arendab edasi terve hulga vahvaid äriideid.

Algul oli kursus mõeldud Vahi enda tuttavatele, kes kartsid astuda esimest sammu ettevõtjaks hakkamisel. Facebookis üritusele kutsutute nimekirja pani ta 37 nime, keda tema arvates võinuks teema huvitada, kuid 24 tundi pärast ürituse jagamist ootas teda ees suur üllatus: huviliseks oli end märkinud üle 200 naise, 40 tahtis koolitusel kindlasti osaleda.

Suur osa neist nimedest olid Vahile tundmatud. Tuli teha plaane ja tänavu kevadel osales tema kolmekuulises koolitusprogrammis umbes 60 naist, kes olid jagatud väiksemateks gruppideks. Suurem osa gruppe käis koos Tallinnas, ent Haapsalu ettevõtlike naiste initsiatiivil käis Vahi ka läänlastele loenguid pidamas.

«Kuna kuulutasin selle välja nii, et osalejad tegelikult täpselt ei teadnud, kes seda teeb, siis on nad kindlasti riskialtid,» iseloomustab ta koolitusel osalejaid ehk naisi, kes tahavad saada miljonäriks või ettevõtjaks. «Samas on kõik ka head suhtlejad ja aktiivsed. Paljud olid ideedest tulvil.»

Koolituse provokatiivne pealkiri meelitas koolitusele siiski ka õnneotsijaid, kelles Vahi tundis ära mõne võrkturundusfirma esindajad. Ju nad lootsid kasutada ära olukorda, kus palju naisi on ühes kohas koos. Pärast esimest korda nad aga enam ei tulnud.

Jõudsid äriplaaniga finišijooneni

Ideid, millega naised koolitustele tulid, olid seinast seina. Nende hulgas leidus neid, kes tahtsid oma hobist äri teha – olgu siis tegu lemmikloomade, loodusteraapia või mingi konkreetse lapitekitehnikaga. Oli neidki, kes otsisid lahendusi iseenda vajadustele – näiteks külmutatud lastetoitude, mugavama lõikega lasteriiete või koerte spaa järele. Oli ka mõningaid ebatavalisemaid ideid, nagu näiteks kasemahlaäädika tootmine.

Enamik naisi olid sellised, kellel töökoht juba olemas, kuid kes otsivad uusi võimalusi või soovivad mugavustsoonist välja astuda. Kümmekond neist on praegu beebiga kodus ja otsivad selle kõrvale tegevust. Viiendik neist sai koolituselt nii palju inspiratsiooni, et ongi hakanud koolitusel sündinud ideed teostama.

Nende hulgas on Harjumaal elav Aile Pilberg, kes on jõudnud lõppfaasi oma konsultatsioonibüroo loomisega. Koolitusele meelitas teda ennekõike selle intrigeeriv pealkiri.

«Kui on segakoolitused, siis naised on alati tagasihoidlikud hiirekesed ja annavad meestele võimaluse iluleda. Kui aga on naised omakeskis, siis nad julgevad avada teemasid, mida muidu ei tihka,» ütleb ta.

Teine koolitusel osaleja Kristel Tootsman on Pilbergiga nõus.

«Saime rääkida nii oma ideedest kui ka kuulata teiste ideid, ja ausalt öeldes andsid need kursusepäevad mulle kõvasti enesekindlust juurde oma asi ikkagi käima panna,» sõnas naine, kellel oli pikalt mõttes mõlkunud idee oma voodoopoest, mille ta plaanib sügisest Tallinnas avada. Nüüd on äriplaan valmis. Tootsman plaanib minna lähiajal ka võimaliku investori jutule minna.

Naised eelistavad elustiiliäri

Vahi usub, et õrnem sugupool erineb ettevõtjatena meestest. Kui mehed on nõus pea ees vette hüppama, siis naised kaaluvad märksa pikemalt ning on palju vähem riskialtid. Samuti motiveerib raha naisi vähem, pigem tahetakse luua ettevõtteid, mis annavad midagi hingele.

Nii peabki Vahi naistele sobivamateks elustiiliärisid. Tema enda ettevõte on kaubamärgi V5 Feng Shui all arendanud välja feng shui stardikomplekti, mille üks osa on tal ka patenteeritud, ning tegutseb peale Eesti Ameerika Ühendriikide, Suurbritannia ja Itaalia turul. Vahi kasutab sealjuures ära Amazoni edasimüügivõimalusi.

Hiljutine kolmekuuline koolituste maraton aitas aga Vahil endalgi ühe uue idee teostamisega algust teha. Nähes, kui palju innustust ja head energiat koolitused sellel osalenutes tekitasid, asutas naine ettevõtlusnõu andmiseks ja koolituste korraldamiseks Inspiratsiooni Instituudi, mille esimene üritus – «Miljonäride laager naistele» – toimub juuni keskel Vormsil.

Seda, kas viiest koolitusest koosnev miljonäride kursus naistele jääb vaid ühekordseks ettevõtmiseks või jätkub ka pärast suve, Vahi veel otsustanud ei ole. Kuigi rohke huvi kevadiste koolituste vastu andis kinnitust, et Eestis leidub väga palju naisi, kes kaaluvad ettevõtjaks hakkamist, sõltub kõik sellest, mida sügis toob.

Muide, naised ei saanud koolituselt üksnes inspiratsiooni ettevõtlusega tegelemiseks, vaid nii mõnigi neist tunnistas, et kursus päästis tema abielu, kuna aitas paremini mõista  ettevõtjast meest.

-- 

INFOKAST: Millele keskendus viieosaline «Miljonäride koolitus naistele»?

  • Esimene koolitus: kuidas aitab ettevõtjaks hakkamine kaasa elukvaliteedi kasvule 
  • Teine koolitus: äriidee arendamine 
  • Kolmas koolitus: riskide hindamine ja maandamine 
  • Neljas koolitus: müük ja turundus 
  • Viies koolitus: kuidas idee teostamisega edasi minna

--

INFOKAST

Soovitused

Üheksa väärt mõtet miljonäride koolituselt naistele

  • Võta eesmärgiks oma elukvaliteedi parandamine. 
  • Kui liiga palju takistusi töötab sinu ideele vastu, siis ei ole selle jaoks õige aeg. 
  • Mida rohkem oma ideest räägid, seda enam tagasisidet saad. 
  • Küll aga ära anna käest ära neid kaarte, kus teised saaksid sada protsenti sama tulemuse. 
  • Inimeste kohese töölevõtmise asemel kaalu pigem teenuste sisseostmist. 
  • Toote turundamisel pead mõtlema selles suunas, et oleksid oma sihtgrupi teadvuses teatud kategoorias ainus. 
  • Kui tahad tulla turule, pead kohe õigelt lähtekohalt alustama. Isegi kui pärast muudad seda, kinnistub tarbija teadvuses esimene mulje, kogemus. 
  • Kõige halvem variant on minna konkureerima hinnaga. Kui ütled, et toode on odav, siis ei ole see mingi argument. 
  • Ei pea ootama, kuni õnn sülle kukub. Vaata ka ise avatud silmadega ringi. 

-- 

INFOKAST: Kust leiab inspiratsiooni äriga alustamiseks?

  • «Ärimudeli generatsioon. Praktiline juhend visionääridele, mängureegli muutjatele»  (Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, 2014)
  • «Teie alateadvuse jõud» (Joseph Murphy, 1960) 
  • «Positioning: The Battle For Your Mind» (Jack Trout, Al Ries, 2000) 
  • «Sotsiaalmeedia kunst. Näpunäiteid oskuslikuks kasutamiseks» (Peg Fitzpatrick, Guy Kawasaki, 2015)
  • «E-turunduse alused» (Erti Luik, 2008) 
  • «Pe**e kah. Tee vaimse vabanemiseni» (John C. Barkin, 2016) 
  • 40 ärinippi. (Väinu Rozental, 2011) 
  • «Nutikas idufirma. Kuidas tänapäeva ettevõtjad kasutavad üliedukate äride ülesehitamiseks pidevat innovatsiooni» (Eric Reis, 2013) 
  • «Suurelt mõtlemise maagia. Avasta, kuidas muuta mõtlemine enda jaoks maagiliseks jõuks» (David J. Schwartz, 2013) 
  • «Tulemuslikkuse treenimine. Coaching’u käsiraamat juhile» (John Whitmore, 2010) 
  • The Start-up Owner's Manual. (Steve Blank, Bob Dorf, 2012) 
Tagasi üles