Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestlased vahetasid kodumaised kaupmehed välismaiste vastu (7)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Kui 10 aasta eest oli popp tellimine Anttila ja Hobby Halli kataloogist, siis nüüd ostavad eestlased kaupa välismaistest veebipoodidest.
Kui 10 aasta eest oli popp tellimine Anttila ja Hobby Halli kataloogist, siis nüüd ostavad eestlased kaupa välismaistest veebipoodidest. Foto: Erik Prozes

Iga eestlane sai viimase aasta jooksul keskmiselt kaksteist postipakki, kuid kohalike  e-kaupmeeste jaoks on ohu märk, et välismaalt tellitud pakkide hulk ületas esimest korda kodumaised pakimahud.

Uuringutulemused näitavad, et enam kui pooled  kõikidest postipakkidest saabuvad Eestisse välisriikidest, teatas Itella.  Veel aasta tagasi oli vastav näitaja 43 protsenti. «Aastaga on plahvatuslikult kasvanud just Hiinast tulevate pakkide arv. Sealt on tellitud iga teine välismaalt saabuv pakk,» rääkis Itella SmartPOSTi müügi- ja turundusdirektor Alice Rahkema.

Eestlane ostab välismaistest e-poodidest rohkem kui keskmine eurooplane. «See on selge ohumärk siinsetele e-kaupmeestele, kes peavad mõistma, et ei konkureeri ammu enam mitte ainult omavahel, vaid kogu maailmaga,» sõnas Rahkema.

Tema sõnul näitavad trendid, et  hind ei ole enam peamine argument ostu tegemiseks sobivat e-poodi valides. «Hoopis klienditeeninduse kõrge tase ja lühike tarneaeg on see, milles globaalsete kaubandushiidudega on võimalik sammu võrra ees olla,» kirjeldas Rahkema.

Tagasi üles