Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

EADS: tööstusluure on Hiina reaalsus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EADSi juht Louis Gallois (vasakul).
EADSi juht Louis Gallois (vasakul). Foto: PHILIPPE WOJAZER/REUTERS

Tööstusspionaaž on Hiina reaalsus, ütleb Prantsusmaa juhtivaid tööstureid, lennundus- ja kaitsetööstuskontserni EADSi juht Louis Gallois.

Gallois’ sõnad kõlavad hetkel, mil Renault valmistub esitama konkreetseid süüdistusi luureskandaalis, mis on toonud kaasa kolme juhtivtöötaja töölepingu peatamise.

Vastates küsimustele pärast oma uue aasta pöördumist ütles Gallois, et EADSi tütarfirma Airbus oli Hiinas lennukite katsetamisel sunnitud olema «ettevaatlik».

Gallois ütles, et kohtuks meeleldi Renault’ tippjuhtidega ja arutaks nendega asetleidnud juhtumi üksikasju. Väidetavalt on firmast lekkinud salajasi, tulevikuplaane silmas pidades üliolulisi elektriautode programmi puudutavaid andmeid.

«Ma tahaksin väga nendega rääkida. See teema puudutab ka meid,» ütles Gallois.

Gallois’ lähedalseisvate allikate sõnutsi ei osutanud ta näpuga üksnes Hiina peale, vaid rõhutas, et ärialase luurega tegeletakse mitmetes maades.

Renault ei ole Hiinat süüdistanud, kuid Prantsuse luureteenistus rõhutas möödunud nädalal, et kahtlustab üha enam vähemalt ühte Hiina firmat.

Spekulatsioonid on diplomaatiliselt tuleohtlikud, Peking on kuulujutud juba vastutustundetuks tembeldanud.

Prantsuse rahandusminister Christine Lagarde ja teisedki ministrid kinnitavad, et Prantsusmaa ühtegi riiki ei süüdista.

Hiina elektrivõrkude ehitaja ja operaator, riigifirma State Grid Corporation ütles, et uurib parasjagu meediakajastusi, mis neid Renault’ juhtumiga seostavad.

State Grid viitas välisministeeriumi teisipäevasele teatele, et Hiina ei ole asjasse segatud.

State Grid on väga lähedaselt seotud Hiina elektriautode arendamise kavaga.

Hiina on Lääne sisepõlemismootorite tehnoloogiast aastakümnete võrra maas, kuid loodab tekkinud lõhest roheliste ja eriti just elektriautode arendamisega üle karata.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Märksõnad

Tagasi üles